به گزارش ایرنا، این کلینیک که با زیربنای پنج هزار و 300 مترمربع با اعتبار 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و کمک خیرین ساخته شده، مجهز به آزمایشگاه، داروخانه، عینک سازی، بستری موقت، اورژانس، فیزیوتراپی، اکو کاردیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی و اتاق های تخصصی پزشکی است.
فرهنگیان دارای بیمه تکمیلی می توانند بصورت رایگان از خدمات پزشکی و با 50 تا60 درصد تخفیف از خدمات دندانپزشکی این کلینیک استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بهره برداری از این کلینیک در جمع خبرنگاران گفت: توجه به سلامت معلمان و دانش آموزان در اولویت کارهای وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به اینکه فرهنگیان در سال های گذشته نیز از بیمه تکمیلی برخوردار بودند، افزود: وزارت آموزش و پرورش بر اساس خدمات سال های گذشته، مبالغی را به شرکت های بیمه بدهکار بود که در حال حاضر همه این بدهی ها پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برای ارائه بیمه تکمیلی به فرهنگیان با تعدادی از شرکت های بیمه مذاکراتی انجام شده است، گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان، هفته آینده با یکی از شرکت های بیمه امضاء خواهد شد.
دانش آشتیانی گفت: پس از انعقاد قرارداد، هر استان می تواند با شرکت طرف قرارداد با آموزش و پرورش برای پرسنل خود بیمه نامه تنظیم کند.
وی توانمندسازی معلمان برای اجرای برنامه های آموزش و پرورش را یکی از اصلی ترین برنامه های این وزارتخانه توصیف کرد و افزود: توانمند سازی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و ارائه آموزش های ضمن خدمت انجام می شود.
وی همچنین گفت: هدف ما این است تا با تشکیل گروه هایی، مشکلات موجود در زمینه محتوای کتب درسی را با استفاده نظرات معلمان برطرف کنیم.
دانش آشتیانی، از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خرداد سالجاری خبر داد و گفت: هر سال تعدادی از همکاران فرهنگی بازنشسته می شوند و ضرورت استخدام نیروهای جدید و جایگزینی آنها وجود دارد .
وی با اشاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در بعضی از موارد هم نیازی به جایگزینی نیروها وجود ندارد و با استفاده از نیروهای موجود می توانیم کمبودها را جبران کنیم.
همچنین امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، سالن 'نقش جهان' مرکز آموزشی- رفاهی فرهنگیان اصفهان(خانه معلم شماره 3) به بهره برداری رسید.
آئین افتتاح این سالن با حضور دانش آشتیانی، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.
این سالن با زیربنای یکهزار و 140 مترمربع در زمینی به مساحت یکهزار و 426 مترمربع در 2 طبقه احداث شده و دارای سالن کنفرانس با ظرفیت یکصد نفر، سالن پذیرایی، سالن غذا خوری سالن جلسات و کلاس های آموزشی است.
استان اصفهان با 800 هزار دانش آموز، 50 هزار فرهنگی و پنج هزار واحد آموزشی دارای 41 منطقه و شهرستان است.
وزیر آموزش و پرورش، امروز سه شنبه به مناسبت روز معلم به شهر اصفهان سفر کرد و پس از ورود به این خطه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلستان شهدای این شهر شد.
فخرالدین دانش آشتیانی برای شرکت در مراسم تجلیل از مدیران، معلمان و معلم یاران نمونه اصفهان و افتتاح چند طرح آموزشی وارد اصفهان شد.
در این مراسم از 235 مدیر، معلم و معلم یار نمونه استان اصفهان تجلیل شد.
12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری بعنوان 'روز معلم' نامگذاری شده است.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.