به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عباس زراعت در آئین تجلیل از استادان نمونه این دانشگاه، اظهار کرد: 40 درصد این مبلغ برای فعالیت های آموزشی، 20 درصد امور پژوهشی و بقیه برای موارد دیگر هزینه خواهد شد.
وی استقلال مالی را از جمله نیازهای دانشگاه کاشان بیان کرد و افزود: استادان باید به این پرسش پاسخ دهند که دانشگاه چه برنامه ای را باید برای اینکه دانشگاه مستقل شود، پیاده سازند.
رئیس دانشگاه کاشان هم چنین افتخارهای این دانشگاه را مرهون تلاش های استادان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این آئین ها به منظور پاسداشت و تجلیل از این استادانی است که در راستای ارتقای دانشگاه تلاش کردند.
وی با بیان این که شیوه آموزشی سنتی امروز برای دانشگاه رقابتی کارساز نیست، تصریح کرد: دانشگاه باید به بنگاه علمی اقتصادی تبدیل شود که همه افراد از آن بهره ببرند.
زراعت از گروه های آموزشی خواست با نیازسنجی، نیازهای جامعه را جست و جو کنند و سر فصل ها و میان رشته ای ها را با برگزاری کارگاه های و دوره های آموزشی ارتقا بخشند تا دانشگاه بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
رئیس دانشگاه کاشان از استادان دانشگاه خواست با ارتباط با صنعت و استفاده از توانمندیهای دانشگاه بکوشند تا علم را تبدیل به محصول و علم را تجاری سازی کنند.
وی با طرح این پرسش که آیا دانشگاه برای حل مشکلات جامعه مسئولیت دارد یا نه؟، فقر، اعتیاد و طلاق را از جمله آسیبهای جامعه برشمرد و گفت: استادان برای برطرف کردن این مشکلات مسئولیت دارند و باید راهکارهایی را برای حل موارد جست و جو کنند.
در این آئین استادان نمونه دانشگاه با اهدا لوح تجلیل شدند.
در دانشگاه کاشان هفت هزار و 741 دانشجو در 194 رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
7408/6136 * تنظیم کننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.