در سرمقاله این نشریه به قلم سعید ابوالقاسمی آمده است: گردشگری اصفهان دورانی را طی می‌کند که همگان از آن به عنوان دوران طلایی یاد می‌کنند. اینکه در نخستین ماه امسال، رکورد ورود گردشگران خارجی به اصفهان شکسته می‌شود، نشان از آن دارد که پیشانی گردشگری ایران،توانسته جایگاه دوباره خود را در میان مردم جهان بازیابد، نگاهی به میزان ورود گردشگر به اصفهان از سال‌های 85 تا 95 نیز نشان می‌دهد که نرخ ورود گردشگر به اصفهان در برخی سال‌ها سیر صعودی داشته و در برخی سال‌های دیگر با نزول همراه بوده است.
ادامه این مطلب حاکیست: در شرایطی که در سال 85 بیش از 42 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کردند، این میزان در سال 87 به بیش از 63 هزار نفر رسید و پس از آن در سال‌های 88، 89 و 90 با کاهش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به اصفهان روبرو بودیم. بر اساس آمار موجود، بدترین سال جذب گردشگر خارجی برای اصفهان، سال 89 بود که در این سال فقط 39 هزار و 544 توریست به بازدید اصفهان شتافتند. با این وجود از سال‌ 92 به بعد، شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به اصفهان بودیم.در سال 92 تعداد گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان، 99 هزار و 711نفر بود که به نسبت سال 89، دو و نیم برابر افزایش نشان می‌دهد.
در ادامه این سرمقاله اضافه شده است: بر این اساس، در سال 93 بیش از 150 هزار نفر و در سال 94 بیش از 154 هزار گردشگر خارجی، اصفهان را برای سفر خود انتخاب کردند.موضوع امیدوار کننده درباره ورود گردشگران خارجی به اصفهان، افزایش قابل توجه تعداد آنها در سال 95 است. در این سال، 320 هزار و 582 گردشگر خارجی به اصفهان سفر کردند.
این روزنامه در ادامه نوشت: این روند، در سال 96 نیز ادامه داشته و هنوز، بیش از 42 روز از شروع سال 96 سپری نشده که خبر می‌رسد رکورد ورود گردشگران خارجی به اصفهان در فروردین‌ شکسته شده است.در این ماه، حدود 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کردند. این آمار فوق‌العاده، نشان می‌دهد که گردشگران خارجی، اعتماد خود را به «نصف‌جهان» بازیافته‌اند. ارائه مثال‌هایی، به ملموس‌تر شدن چرایی اهمیت رکوردشکنی ورود گردشگران خارجی به اصفهان کمک می‌کند.در نخستین ماه امسال، حدود 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کردند، اگر هر ماه، 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان بیایند،تا پایان امسال، اصفهان میزبان«یک میلیون و 20 هزار گردشگر خارجی» خواهد بود که اگر هر گردشگر خارجی «فقط 100 دلار» در اصفهان هزینه کند، با احتساب دلار 3700 تومانی، درآمد اصفهانی‌ها از هر گردشگر «370 هزار تومان» را شامل می‌شود.
در ادامه این مطلب می خوانیم:با احتساب حضور«یک میلیون و 20 هزار گردشگر خارجی» تا پایان سال در اصفهان، درآمد اصفهانی‌ها از حضور گردشگران، «377 میلیارد و 400 میلیون تومان» را شامل می‌شود که با کسب این درآمد می‌توان در اصفهان 90 بیمارستان فوق تخصصی، 37 ورزشگاه 20 هزار نفری و 10 بزرگراه دو طبقه شبیه پل امام خمینی(ره) اصفهان ساخت.این در شرایطی است که بر اساس معیارهای جهانی، ورود هر 11 گردشگر خارجی، برای یک نفر اشتغالزایی می‌کند که بر این اساس، با ورود یک میلیون و 20 هزار گردشگر خارجی به اصفهان، برای بیش از 97 هزار نفر اشتغالزایی می‌شود. این مثال‌های ملموس، از اهمیت آمار اعلام شده در فروردین ‌ماه حکایت دارند.
در ادامه این سرمقاله افزوده شده است: از سوی دیگر، حتی اگر به صورت بدبینانه‌ای به آمار موجود بنگریم و اگر میزان ورود گردشگران خارجی به اصفهان را نه یک میلیون و 20 هزار نفر، بلکه 500 هزار نفر در نظر بگیریم، بازهم 185 میلیارد تومان درآمد از سوی این گردشگران به اصفهان سرازیر می‌شود که می‌تواند تحرک نسبتاً مطلوبی در رونق بخشی از بازارها ایجاد کند.اکنون و در چنین شرایطی، این سوال مطرح می‌شود که چه شده گردشگران خارجی، بیشتر به اصفهان آمده‌اند و میزان ورود آنها به کشورمان افزایش داشته است.اصلی‌ترین دلیل آن، اعتماد عمومی است. دیپلماسی‌های پیوسته و روشن ایران پس از استقرار دولت یازدهم و امضای برجام، شرایط را برای افزایش اعتماد عمومی مردم جهان به ایران فراهم آورده است. اینکه مردم کشورهای جهان، ایران را کشوری با ثبات، با امنیت و همراه با مردمی خونگرم و شرایط مطلوب بدانند، سبب می‌شود تعداد بیشتری از گردشگران خارجی به اصفهان جذب شوند.
ادامه این گزارش حاکیست: بنابراین به صورت ویژه می‌توان اذعان کرد که پیام‌های فرستاده شده از سوی مردم ایران برای مخاطبان جهانی، موثر و کارآمد بوده است. مردم جهان اعتماد دارند که مردم ایران همانند تاریخشان به دنبال توسعه، پیشرفت و ارتباط بیشتر با مردم دیگر کشورها هستند و برای این ارتباط، اهمیت قائل می‌شوند، تداوم این روند، آینده روشنی را برای توسعه ایران و به ویژه گردشگری رقم خواهد زد.
در پایان این مطلب می خوانیم: دستیابی به رکورد جذب 10 میلیون گردشگر در سال، دور از دسترس نیست؛ هم‌اکنون و با آمار رو به رشد کنونی، جذب یک میلیون گردشگر سالانه در دسترس اصفهان قرار گرفته و قطعاً با برنامه‌ریزی بیشتر می‌توان این آمار را افزایش داد. فقط کافی است بخواهیم، برنامه‌ریزی کنیم و با تدبیر بیشتر، نشان دهیم که ایرانی‌ها به دنبال ارتباط بیشتر با جهان هستند و اعتقاد دارند با سیاست‌ درهای بسته، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.
گ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.