به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از سلیمان میرزایی، افزود: این مراکز در حال تجهیز و آماده سازی است.
خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان اصفهان در سال گذشته، اواخر اردیبهشت آغاز شد اما زمان خرید گندم از کشاورزان این استان در سالجاری هنوز اعلام نشده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اعلام کرد: این سازمان در سال گذشته 168 هزار تُن گندم در قالب تضمینی و بیش از 440 هزار تُن محصولات کشاورزی اعم از جو، ذرت، کنجاله سویا، کلزا، پرس علوفه، سیب زمینی و پیاز را بصورت توافقی از کشاورزان اصفهانی خریداری کرده است.
عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان قیمت خرید تضمینی در سال 95 - 96 گندم معمولی با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید یک هزار و 300 تومان، گندم دوروم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد غیر مفید یک هزار و 330 تومان، جو با سه درصد افت مفید و 2 درصد غیر مفید را یک هزار و 30 تومان اعلام کرد.
خاطرنشان می شود، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان (منطقه 10 کشور) در اولین جلسه عوامل خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان، گفت: پیش بینی می شود امسال 276 هزار تُن گندم از کشاورزان اصفهان خریداری شود.
رضا نیک نداف افزود: این شرکت قابلیت و آمادگی کامل برای تحویل 300 هزار تُن گندم از کشاورزان استان را دارد.
شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان در سال گذشته 266 هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده است.

*** سال گذشته بیش از 89 هزار تُن شیرخام از دامداران اصفهان خریداری شد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال گذشته بیش از 89 هزار تُن شیر خام در قالب حمایتی از دامداران خریداری شد که از آن پنج هزار و 800 تن شیر خشک و 6هزار و 550 تن خامه نیز استحصال شد.
میرزایی درباره تامین و توزیع میوه پایان سال 95 و ایام نوروز امسال نیز گفت: با یک افزایش 170 درصدی نسبت به سال گذشته هفت هزار و 500 تن سیب درختی و پرتقال در میان شهروندان استان اصفهان توزیع شد که البته این روند تا زمان تنظیم بازار همچنان ادامه دارد.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.