الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** جشن خودکفایی بنزین با حضور رئیس جمهوری در بندرعباس از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. روز دهم اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس و با بهره برداری از مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، کشورمان در واردات بنزین خودکفا شد. روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو ٤، یک میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع (ال‎پی‎جی) یورو ٤ تولید می شود. با بهره برداری کامل از این پالایشگاه که تا پایان بهار سال آینده پیش بینی شده و با تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥ ، ظرفیت تولید بنزین در کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که افزون بر قطع واردات بنزین، امکان صدور این فرآورده و افزایش کیفیت سوخت مصرفی داخلی نیز فراهم شده و ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می پیوندد.
*** تعیین شکایت چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مناظره تلویزیونی نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته سخنگوی کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، چهار نامزد از موارد مطرح شده در نخستین مناظره و حواشی آن به این کمیسیون شکایت کرده اند که پس از بررسی آن، اعلام شد که در مورد شکایت چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره تفاوت زمانی، قرار شد در مناظره بعدی جبران شود و در مورد موضوعات محتوایی در صورت تصویب کمیسیون و وارد بودن شکایت ها زمینه برای احقاق حق فراهم می شود.
*** اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران درباره استفاده از نام و تصویر سردار سلیمانی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. سخنگوی سپاه خطاب به برخی نامزدهای انتخاباتی گفته است که از بهره گیری تبلیغاتی از نام و تصویر سردار سلیمانی پرهیز کنند.
*** ادامه واکنش ها به اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره تولید برق از زباله در تهران و چهار درصد قشر ثروتمند نیز از دیگر اخبار و مطالب مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. اظهارات متفاوتی درباره تایید یا رد این ادعاها در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
*** آغاز پخش مستندهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و افزایش مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** سیل ورود گردشگران خارجی به اصفهان در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. به گفته استاندار اصفهان فروردین امسال 85 هزار گردشگر خارجی از 44 کشور به اصفهان سفر کرده اند که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است. همچنین به گفته برخی منابع خبری، بیشترین گردشگران به ترتیب از فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان هستند.
*** انتظار یکی از قربانیان اسید پاشی برای عمل جراحی جدید نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان که بهمن سال گذشته با کمک وزرای امورخارجه و بهداشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا اعزام شد، این روزها خود را برای جراحی چشم آماده می‌کند که برای نخستین بار قرار است در امریکا انجام شود.
*** کشف حوضچه تاریخی در محوطه چهارباغ عباسی اصفهان، آغاز فعالیت رسمی ستاد انتخاباتی رئیسی در اصفهان، واژگونی نیسان حامل هندوانه در اتوبان ذوب آهن اصفهان، و واکنش ها نسبت به اظهارات یک فعال سیاسی در اصفهان درباره شهدای مدافع حرم نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.