به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور شامگاه یکشنبه در جلسه مجمع نمایندگان شهرستان های اصفهان که در فریدن برگزار شد، افزود: بارش های بهاری اخیر برای استان نوید بخش است و امیدواریم بخشی از کمبودهای آبی استان با این بارندگی ها جبران شود زیرا وضعیت کاهش آب های زیر زمینی بسیار نگران کننده است.
وی همچنین تشکیل جلسه های مجمع نمایندگان مجلس در شهرستان های مختلف را یک سنت حسنه خواند و از فرمانداران چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت خواست تا مشکل های هر حوزه را بیان کنند تا در مورد آنها به جمع بندی برسند.
فرماندار فریدن نیز در این جلسه درباره تعدیل پروانه چاه های کشاورزی به 50 درصد گفت: این برای شهرستان های غربی که سالی یک نوبت کشت دارند، چندان مطلوب نیست.
کمال رضایت پیشنهاد کرد: قبل از تعدیل پروانه چاه ها، ابتدا چاه های غیر مجاز را ببندند، سپس چاه های کنتوردار را برای شهرستان های با چند کشت و نه شهرستان هایی که یک کشت دارند اعمال کنند و در مرحله آخر طرح تعدیل را انجام دهند.
ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر نیز به ممنوعیت بارگذاری بر حوضه آبریز کارون و مشکل های موجود در تخصیص آب چشمه ها و رودخانه های فریدونشهر برای اجرای طرح های پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: رفع مشکل تعدادی از سدهای موجود در منطقه از جمله توجیه اقتصادی سد نهضت آباد از خواسته های دیرین اهالی است که خواهان توجه مسئولان به آن هستیم.
اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت نیز خواهان توجه بیشتر مسئولان به مشکل های سد های سرداب و بلطاق شد.
سد بلطاق در شهرستان فریدن واقع است و سد سرداب در شهرستان فریدونشهر به منظور افزایش آب ورودی به تونل اصلی چشمه لنگان ایجاد شده است.
همچنین مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه طراحی و تصویب طرح تامین آب شرب از چشمه لنگان انجام شده است، گفت: تخصیصی که از چشمه لنگان مقرر شده، عملی شده و مرحله آخر کار هم اکنون در شرکت آب و فاضلاب در دست بررسی است.
مسعود میر محمد صادقی با بیان اینکه تخصیص قید شده قسمتی از کار با بهسازی منابع موجود و مخازن آب فعلی انجام می شود، افزود: ساخت مخزن در شهر داران و بهسازی شبکه در حال انجام است و بر اساس طرح، 107 کیلومتر لوله و 100 میلیارد تومان هزینه لازم است و در سال جاری ردیف اعتبار برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: طرح تعدیل پروانه ها یک اقدام راهبردی است اما تلاش می کنیم برای این چهار شهرستان آن را در اولویت های بعدی بگذاریم.
امام جمعه داران نیز در این جلسه یکی از اهداف مهم انقلاب را اجرای عدالت بیان کرد و گفت: برخی مشکل ها باعث شده که بسیاری از مردم این شهرستان مهاجرت کرده و اکنون حاشیه نشین شهر اصفهان شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه فریدن، سرشار از نعمت الهی است، تصریح کرد: اگر مسئولان فقط به سرمایه ذاتی این منطقه از جمله کشاورزی، گیاهان دارویی و گردشگری توجه کنند، می توانند این شهرستان را از این مشکل ها برهانند.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز از مسئولان استان خواست که توجه بیشتری به این مناطق داشته باشند.
طرح تامین آب شرب از منابع پایدار، مدیریت آب مصرفی در بخش های کشاورزی و موارد مربوط به طرح تعدیل چاه های کشاورزی منطقه، آخرین وضعیت راه ها و جاده های اصلی منطقه، مشکل های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، زمینه های اشتغال پایدار و گیاهان دارویی و مسائل مرتبط با آن از جمله محورهای مهم این جلسه بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.
شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در غرب استان اصفهان دارای مجموع 150 هزار تن جمعیت هستند.
گ/7131/3011 / 6022 تنظیم کننده: آسیه معینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.