به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری در جمع دبیران مناطق شش گانه استان اصفهان افزود: این انجمن ها متشکل از نخبگان و صاحبنظران محلی در روستاهای تاریخی و با هدف توسعه گردشگری استان اصفهان شکل می گیرد و فرایند تشکیل آن تا پایان نیمه اول امسال ادامه دارد
وی ادامه داد: امروز یکی از مهمترین دغدغه های ما حضور نخبگان و صاحبنظران شهرستان ها در امر حفاظت از آثار تاریخی مناطق مختلف استان است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به گستردگی استان اصفهان و پراکندگی آثار تاریخی در پهنه استان، تاکید کرد: وجود بیش از 22هزار اثر تاریخی در پهنه استان اصفهان و پراکندگی آنها حتی در دور افتاده ترین نقاط استان، می طلبد تا جهت حفاظت از آنها از تمامی توان مردم محلی استفاده کنیم.
اله یاری تصریح کرد: با اصلاحات به عمل آمده در اساسنامه تشکیل انجمن های میراث فرهنگی، از این پس اعضای تشکل های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی نیز می توانند به عنوان عضو انجمنهای میراث فرهنگی شهرستان های استان فعالیت کنند.
اله یاری همچنین با اشاره به تشکیل انجمن میراث فرهنگی استان افزود: این انجمن به ریاست استاندار و به دبیری مدیر کل میراث فرهنگی در مرکز استان و سپس در شهرستان ها به ریاست فرمانداران و دبیری روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستانها تا پایان سال 1395 در شهرستانهای استان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تدوین آئین نامه های اجرائی از این پس، تشکل های دوستداران طبیعت نیز در راستای نقش سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری طبیعی و ثبت میراث طبیعی، می توانند در پهنه استان اصفهان تحت حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در کنار دیگر نهادهای مرتبط فعالیت کنند.
در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین استان اصفهان 23 روستا 'گرمه' و 'مهرجان' در شهرستان خوروبیابانک، روستای 'دماب' و 'هستیجه' در نجف آباد، روستای 'اسفرجان' در شهرضا، روستای 'پوده' در دهاقان، 'علی آباد مرکزی' در آران و بیدگل، 'قورتان' و 'قهی' در اصفهان،'مشهد کاوه' در چادگان، روستای 'نشلج' و 'دره' و 'غیاث آباد' در کاشانرا به عنوان روستاهای هدف گردشگری شده است
همچنین روستاهای 'جاجا' در تیران و کرون، 'خفر' و 'دنگزنلو' در سمیرم، 'سه' و کلهرود' در شاهین شهر و میمه، 'نیسیان' در اردستان، 'هاردنگ' در لنجان و 'ابیانه'، 'هنجن' و 'کمجان' در نطنز از دیگر روستاهایی است که از ویژگیها و جذابیت های بالای گردشگری برخوردارند.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
آمار ورود گردشگران خارجی نیز در فروردین امسال به اصفهان با ثبت رکورد بی سابقه 85 هزار گردشگر و رشد 800 درصدی ، رکورد 40 سال گذشته را شکست.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.