به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیران روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست ستاد زکات شهرستان کاشان درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی ازمشارکت های مردمی از محل جمع آوری زکات بوده است.
وی با بیان این که هم اکنون افزون بر 90 هزار خانوار در استان اصفهان از چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند، افزود: هزینه برطرف کردن نیازهای مستمندان زیاد است و همواره به کمک های مردمی احتیاج داریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این نهاد یک هزار و 200 میلیارد ریال سال گذشته برای درمان و مستمری افراد زیر پوشش در این استان پرداخت کرد.
وی با بیان این که هم اکنون چهار هزار خانوار بیمار صعب العلاج و از کارافتاده اعم از سرطانی و ضایع نخاعی در استان اصفهان از کمک های کمیته امداد بهره مند هستند، تصریح کرد: هزینه درمان این عده مشخص است اما آن ها دارای هزینه های پنهانی نیز هستند که پرداخت آن در توان این نهاد نیست.
شیران اظهار کرد: بیماران سرطانی و یا ضایع نخاعی تمام خانواده های آنها درگیر این بیماری هستند و به لحاظ اقتصادی دچارمشکلات می شوند.
وی همچنین از پرداخت 100 میلیارد ریال هزینه جهیزیه در سال گذشته به مددجویان خبر داد و گفت: سرانه جهیزیه 40 میلیون ریال است که این سرانه کم است و نمی توان بیش از این پرداخت کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان، ادامه داد: این استان پس از تهران، دومین استان کشور در صندوق صدقات است و این درحالی است که جمعیت اصفهان از تهران کمتر است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان 190 هزار نفر به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، یادآور شد: حدود همین مقدار نیز بدون مستمر از کمکهای این نهاد برخوردار می شوند.
نشست شورای زکات شهرستان کاشان با حضور بخشداران، شهرداران و امامان جمعه این شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.