الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات رئیس جمهوری در مراسم افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس و تاکید وی براینکه 'ما به دوره رکود و تحریم'برنمی گردیم، از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی استان در 24 ساعت گذشته بود.
حسن روحانی با بیان اینکه سایه شوم تهدید و تحریم و نابرابری بر سر ملت ایران با تدابیر و حمایت های رهبری و خواست دولت و مردم برسرکشور برداشته شد، گفت: ما قله پیروزی را در وسط راه می بینیم و به دره تحریم و رکود و صدور قطعنامه های سازمان ملل برنمی گردیم. در میانه راه هستیم و این راه را تا۱۴۰۰ ادامه می دهیم. وی همچنین اظهار کرد:آنهایی که شعار تولید شغل های میلیونی می دهند امتحانشان را پس داده اند در حالی که قیمت نفت چندین برابر الان بود. دولت یازدهم حداقل سالی۶۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است. برخلاف آنها ما آمار نمی دهیم بلکه ما از سازمان های آماری که آزادی عمل آنها را تامین‌کرده ایم؛ نقل می کنیم.
***اظهارات جهانگیری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که مردم به آن متکی باشد،خود را ارباب ملت می بیند و شفاف و مسئولیت پذیر نیست و رئیس جمهوری بیشتر نقش توزیع کننده پول را به عهده می گیرد؛ برعکس، دولتی که خود را متکی به مردم می‌داند باید در برابر هر عملکردش پاسخگو باشد. وی همچنین با بیان اینکه روش هایی مانند گشت ارشاد کارساز نیست، گفت: به برخی از تیترهای روزنامه ای که از بودجه های عمومی منتشر می شوند نگاه کنید، جز سیاه نمایی، گاهی اوقات تیترهایی می زنند که حتی نشریه های خارج از کشور که با جمهوری اسلامی دشمنی دارند، چنین تیترهایی علیه دولت نمی زنند.
*** ادامه واکنش ها به اظهارات مختلف نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در نخستین مناظره تلویزیونی نیز از دیگر مطلب مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. هر یک از رسانه ها یا گروه ها بنا به جهتگیری و طرفداری خود از نامزد خاصی به بررسی اظهارات دیگر نامزدها و راستی آزمایی آنها و ارائه آمار، اطلاعات و شواهد درباره آن پرداخته اند.
*** تیراندازی به ایرانی در شهر استانبول ترکیه و کشته شدن وی نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.به گفته برخی منابع خبری، 2 ایرانی که شنبه شب در حال ترد در منطقه 'ساری یر' استانبول بودند متوقف و هدف رگبار گلوله قرار گرفتند. یکی از دو سرنشین این خودرو کشته و سرنشین دوم که بشدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد. برخی منابع خبری می گویند فرد کشته شده «سعید کریمیان» مدیر گروه شبکه ماهواره ای جم تی وی است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** پیروزی تیم فوتبال سپاهان اصفهان مقابل تیم تراکتورسازی تبریز از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. تیم فوتبال سپاهان اصفهان با پیروزی 2 بر صفر مقابل تیم تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و چهارم لیگ برتر باشگاه های کشور به رده چهارم جدول این رقابت ها صعود کرد. تیم تراکتورسازی تبریز که پیش از این در رده دوم قرار داشت، نتوانست جایگاه نایب قهرمانی خود را حفظ کند و این جایگاه را به استقلال تحویل داد.
*** واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده اصفهان به تهران با یک کشته از دیگر اخبار مورد توجه بود.بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس بین شهری در جاده اصفهان به تهران در محل پل هسا یک تن جان باخت و 31 تن دیگر زخمی شدند. بارندگی و لغزنده بودن جاده از دلایل این حادثه عنوان شده است.
***راه اندازی آزمایشی خط سوم اتوبوس های تندرو بی آر تی از خیابان جی به سمت میدان امام اصفهان و انهدام باند توزیع ارزهای تقلبی در اصفهان نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه ها اجتماعی بود.
گ/301/ 6027
انتشار:
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.