به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز یکشنبه در جشنواره امتنان و تجلیل از برترین های مسابقات قرآنی و کارگران نمونه استان اصفهان افزود: در مجموع در سال 92 حدود 65 هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کردند اما فقط در فروردین سالجاری بیش از 85 هزار گردشگر خارجی وارد به اصفهان شدند.
وی با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه استان است، گفت: در سه سال گذشته، هفت هزار تخت به ظرفیت هتل های اصفهان اضافه شد .
وی گفت: در سال 92 حدود 12 هزار و 500 تخت در هتل های اصفهان وجود داشت اما این آمار در سالجاری به 20 هزار تخت رسید.
زرگرپور با بیان اینکه هم اکنون 39 هتل دیگر هم در استان در حال ساخت است، گفت: در حال حاضر ظرفیت 90 درصد از تخت های هتل ها در استان تکمیل است.
استاندار اصفهان گفت: تعداد قابل توجهی از هتل های در دست احداث استان در مدت باقی مانده از دوره خدمت دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار اصفهان وی در ادامه با اشاره به جریان یافتن آب در زاینده رود گفت: با قبول ریسک صددرصدی کوشیدیم آب را برای کشت در اختیار کشاورزان قرار بدهیم.
زرگرپور گفت: اصفهان یک استان اقتصادی است که از بُعد صنعتی، کشاورزی و خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه کشاورزی در استان اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: خشکسالی سال های اخیر سایه سنگین خود را بر روی کشاورزی این استان انداخته است.
استاندار اصفهان با اشاره به وجود 300 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در استان گفت: سالانه 6 میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
وی گفت: دولت یازدهم در سال جدید، توسعه اشتغال پایدار را مصوب کرد و در دستور کار خود قرار داد و در این زمینه 15 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اولویت مناطق محروم و روستایی اختصاص پیدا خواهد کرد.
زرگرپور با بیان اینکه ما هیچ ادعایی در زمینه حل مشکل بیکاری در استان نداریم، افزود: اما در قالب برنامه های مصوب دولت حداکثر تلاش خود را بکار بستیم و 60 هزار شغل جدید ایجاد و 66 هزار فرصت شغلی را نیز تثبیت کردیم.
وی گفت: مدیریت استان 2 اولویت مهم آب و تولید و اشتغال را به موازات یکدیگر پیگیری و دنبال می کند.
استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در کشور 12.5 درصد و در استان اصفهان 14.5 درصد است و با هدفگذاری انجام شده در سالجاری، به نرخ متوسط کشور دست پیدا خواهیم کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برطرف شده است، افزود: این کارگروه وظیفه ایجاد شغل جدید ندارد بلکه وظیفه اش جلوگیری از تعطیلی و اخراج کارگران واحدهای تولیدی است.
وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده، با فعالیت این کارگروه بیش از 34 هزار فرصت شغلی در استان تثبیت شده است.
استاندار اصفهان گفت: تاکنون کارهای زیادی در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده اما هنوز اقدامات زیادی در این زمینه باید انجام شود و کارها باید شتاب بیشتری بگیرد.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال بعنوان 'هفته کارگر' نامگذاری شده‌ است.
ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
امسال نیز اولین روز هفته کارگر به نام 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، سومین روز 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار'،چهارمین روز 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'، پنجمین روز 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی'، ششمین روز 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' و آخرین روز بعنوان 'روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
در استان اصفهان بیش از یک میلیون کارگر وجود دارد.
جشنواره امتنان از برترین های مسابقات قرآنی، کارگران نمونه، واحدهای نمونه و خانه های بهداشت نمونه در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
اول ماه می میلادی در جهان به عنوان 'روز کارگر' نامگذاری شده است.
در ایران یک هفته پیش از اول ماه می میلادی بعنوان ' هفته کار و کارگر ' نامگذاری شده است و از تلاشگران عرصه کار و کارگر تقدیر می شود.
ت 7150/6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.