به گزارش ایرنا،ناهید تاج الدین روز یکشنبه در جشنواره امتنان از برترین های مسابقات قرآنی کارگران نمونه استان اصفهان افزود: دولت یازدهم با دوری از رفتارهای غیرمنطقی و عوامگرایی و توجه به عقلگرایی، منطق و عدالت، دستاوردهای خوبی را برای پیشرفت کشور به دست آورد.
وی همچنین با بیان اینکه امنیت شغلی یکی از مهمترین دغدغه های کارگران است، گفت: امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه قرار گیرد و خدمات و تسهیلات شایسته تری در زمینه درمانی و بیمه به آنان ارائه شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران نقش بی بدیلی در راه توسعه و پیشرفت کشور دارند و مدیران در سطح کلان کشور باید توجه ویژه ای به کارگران داشته باشند.
وی افزود: کارگران بعنوان سرمایه های انسانی کشور باید از امنیت شغلی، کرامت انسانی و آموزش برخوردار باشند.
تاج الدین با اشاره به لزوم توجه به یکسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان و نیز بازنشستگی پیش از موعد آنها گفت: در سال های اخیر وضعیت کارگران کشور بهبود یافته و در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه هم نگاه ویژه ای به کارگران شده است.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی هم قوانین نظارتی و اجرایی خوبی در مورد کارگران تصویب کرده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین سختی در باره کارگران وجود ندارد، افزود: مشکلات قشر کارگران را می توان با پیگیری در سطح مدیران استان و کشور برطرف کرد.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال بعنوان 'هفته کارگر' نامگذاری شده‌ است.
ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
امسال نیز اولین روز هفته کارگر به نام 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، سومین روز 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار'،چهارمین روز 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'، پنجمین روز 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی'، ششمین روز 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' و آخرین روز بعنوان 'روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
در استان اصفهان بیش از یک میلیون کارگر وجود دارد.
جشنواره امتنان از برترین های مسابقات قرآنی، کارگران نمونه، واحدهای نمونه و خانه های بهداشت نمونه در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
اول ماه می میلادی در جهان به عنوان 'روز کارگر' نامگذاری شده است.
در ایران یک هفته پیش از اول ماه می میلادی بعنوان ' هفته کار و کارگر ' نامگذاری شده است و از تلاشگران عرصه کار و کارگر تقدیر می شود.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.