به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی روز شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان که در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، افزود: با وجود اینکه در کشورمان سه برابر کره جنوبی برای زیرساخت ها هزینه می شود، اما باز هم شاهد فرسودگی و عیوب فراوان آنها هستیم.
وی همچنین خواستار تعریف ساز و کاری شد که در پی آن شوراها از استقلال رأی و سرعت عمل بیشتری برخوردار شوند.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شوراها از ارکان دموکراسی به شمار می روند و در حال حاضر این شوراها از تجربه کافی برخوردار شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی طرح مدیریت جامع شهری می توانیم شاهد افزایش اختیارات شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا باشیم.
امام جمعه نجف آباد نیز در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مظهر عدل، اندیشه، برنامه ریزی و تلاش هستند که در راه خدمت رسانی به هموطنان گام بر می دارند.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی همچنین از شوراهای شهرها و روستاها خواست که بیش از پیش با رصد مشکلات، نسبت به برنامه ریزی برای حل آنها بکوشند.
همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان صبح روز شنبه همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، نمایندگان مجلس، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان با هدف تشریح اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات و معضلات شوراها در سالن همایش شهرداری نجف آباد برگزار شد.
در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
استان اصفهان با وسعتی برابر 105 هزار و 937 کیلومتر مربع دارای 107 شهر و بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی است که در مرکز کشورمان قرار دارد.
شهرستان نجف آباد در فاصله 30 کیلومتری غرب مرکز اصفهان واقع است.
غ.ک / 7135 / 6020 / ** دریافت و تنظیم: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.