محسن جاوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 25 میلیارد و 110 میلیون ریال از این بودجه از اعتبارهای ملی، هفت میلیارد و 400 میلیون ریال از سفر ریاست جمهوری و بقیه از اعتبارهای استانی است.
وی افزود: یک میلیارد ریال از این اعتبارها برای بازسازی و مرمت بافت تاریخی شهر کاشان، یک میلیارد ریال برای نگهداری و استحکام بخشی بازارچه سنتی و همچنین 5 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز برای امور پایگاه های میراث فرهنگی شهرستان کاشان تا پایان سال جاری هزینه خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان هم چنین از انجام کاوش، مرمت و بازسازی تپه های هفت هزار ساله سیلک این شهر با صرف اعتباری افزون بر 3 میلیارد و 120 میلیون ریال خبر داد.
وی با اشاره به اثرهای متنوع تاریخی در شهر نیاسر از توابع شهرستان کاشان نیز گفت: با صرف 3 میلیارد و 140 میلیون ریال اثرهای تاریخی این شهر نیز امسال توسط کارشناسان زیر نظر میراث فرهنگی مرمت خواهند شد.
جاوری همچنین از اختصاص 7 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای مرمت، نگهداری و بازسازی مجموعه تاریخی باغ فین خبر داد.
به گفته وی بخشی از این اعتبارها نیز صرف ساماندهی فضای سبز و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص مجموعه تاریخی باغ فین خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه 2 میلیارد و 100 میلیون ریال نیز برای بازسازی و مرمت خانه باکوچی در کاشان تخصیص داده شده است، یادآورشد: بقیه اعتبارها نیز برای نگهداری، بازسازی و استحکام بخشی دیگر بناهای تاریخی ارزشمند در این شهرستان هزینه خواهد شد.
افزون بر 1700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که تاکنون 320 بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.