' احمدرضا ضیایی ' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تصمیم روز پنجشنبه گذشته در نهمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری اتخاذ شد.
وی با تشریح تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، افزود: انتخابات شورای شهر در شهرهای کاشان، نجف آباد، زرین شهر، گلپایگان، شاهین شهر، شهرضا، فولاد شهر، مبارکه، آران و بیدگل و خیمنی شهر بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: شهرهای یاد شده از زیرساخت برای برگزاری انتخابات الکترونیک را در اختیار دارند و به همین دلیل مقرر شد انتخابات شوراهای اسلامی این شهرها بصورت الکترونیک برگزار شود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه این استان برای برگزاری انتخابات از آمادگی کامل برخوردار است، افزود: در نهمین جلسه ستاد انتخابات استان بر همکاری دستگاههای اجرایی در برگزاری باشکوه انتخابات 29 اردیبهشت تاکید شد.
وی اظهارکرد: رعایت قانون با هدف صیانت از آرای مردم مهمترین دغدغه ستاد انتخابات استان اصفهان است و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، و با شکوه در این استان اتخاذ شده است.
ضیایی ادامه داد: در این راستا ، دوره های آموزشی لازم برای فرمانداران، بخشداران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور برگزار شده است و مجریان و عوامل انتخابات در استان اصفهان نیز با شرکت در دوره های آموزشی درحال فراگیری این آموزش ها هستند.
وی با اشاره به اینکه ستاد تبلغیات استان اصفهان تمام فعالیت های انتخاباتی در این استان را زیر نظر دارد، افزود: تبلیغات زود هنگام انتخاباتی ، افتراع و توهین به نامزدها مشمول پیگیری های حقوقی از طریق مراجع قضایی است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان زمان تبلیغات نامزدها برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همچنین زمان تبلیغات نامزدها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از 21 تا پایان 27 اردیبهشت ماه اعلام کرد.
هشت هزار و 794 نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان توسط هیات های نظارت بر این انتخابات در شهرستان های استان احزار صلاحیت شدند.


10 هزار و 989 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان ثبت نام کردند که از این آمار، چهار هزار و 504 داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 6 هزار و 485 نفر برای انتخابات شوراهای روستاهای استان ثبت نام کردند.
363 نفر از این افراد که 215 نفر آنها مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 148 نفر مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان بود، انصراف دادند.
هیات های اجرایی شهرستان های استان صلاحیت 10 هزار و 140 نفر را احراز کرده بودند که پس از بررسی در هیات های نظارت شهرستان های استان این آمار به هشت هزار و 794 نفر کاهش یافت.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.