به گزارش ایرنا، دکتر محمد فرهادی جمعه عصر در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و سومین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی افزود: این میزان صادرات، همچنین سفر هیات های مختلف علمی و فناوری به کشورمان و برگزاری نشست های تخصصی و کسب میزبانی سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارکهای علمی و مناطق نوآوری در سال 2018 از جمله فعالیت هایی است که در پرتو عقلانیت و فعالیت مستمر بدست آمد.
فرهادی با بیان اینکه این وزارتخانه همسو با سیاست خارجی کشورمان در پی تعامل فعال و سازنده با دیگر کشورها است، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت ها و تخصص ایرانیان مقیم خارج، تعامل با دانشمندان سایر ملل و همچنین عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان به بازارهای بین المللی بخوبی دنبال شد و نتایج درخشانی نیز برای ایران بدنبال داشت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار از فعالیت هایی که منجر به فرایند تبدیل علم به فناوری های مورد نیاز کشور و تجاری سازی آنها در مسیر اقتصاد دانش بنیان شود، حمایت کرد و تبدیل مراکر دانشگاهی و علمی به دانشگاه های نسل سوم با رویکرد کارآفرینی و خلق ثروت را در زمره اصلی ترین فعالیت ها قرار داد.
فرهادی با اشاره به تعامل سازنده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سایر نهادهای مرتبط از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت علمی کشور از هرگونه موازی کاری پرهیز شد.
وی با اشاره به حمایت از 39 پارک علمی و فناوری کشور و صدور مجوز برای بیش از سه هزار شرکت و موسسه دانش بنیان، تصریح کرد: بسیاری از این مجموعه ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کردند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به حفظ استقلال دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری بعنوان دیگر رویکرد دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع از ابتدای فعالیت دولت بعنوان یک اصل، بطور جدی مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری های مستمر وزارتخانه، خوشبختانه بند (ب) ماده 20 قانون برنامه پنجم، در ماده اول احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به یک ماده قانونی دائمی تبدیل شد.
وزیر علوم گفت:در جهان کنونی موفقیت و پیشرفت از آن کشورهایی است که زمینه را برای ظهور و بروز خلاقیتها و نوآوریها و در نهایت خلق ثروت از رهگذر علم فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه از لازمه های هر کشوری است، ادامه داد: خوشبختانه کشورمان با داشتن 2 هزار و 500 موسسه و مرکز آموزش عالی و دارا بودن سالانه یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی توانسته جایگاه ارزشمندی را در بین کشورهای منطقه داشته باشد.
آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر جمعه با معرفی برترین ها در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از روز گذشته تا امروز (جمعه) برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار شد که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری بود.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی بود و امسال 90 فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.
جشنواره ملی شیخ بهایی هر ساله از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
پ / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.