به گزارش ایرنا، وحید احمدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در جمع خبرنگاران افزود: اکنون شرکت های دانش بنیان از فروش دانش فنی در داخل فراتر رفته و وارد بازار بین الملل و صادرات شده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در فن بازار ملی، 77 میلیارد تومان قرارداد منعقد شد، اظهار کرد: پارسال در مجموع 280 میلیارد تومان قرارداد فروش دانش فنی در کشورمان داشتیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در جریان جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی 100 میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری و فروش دانش فنی منعقد شد، تصریح کرد: صادرات و سرمایه گذاری خارجی این جشنواره در سال 95 نیز نزدیک به 10 میلیون یورو بوده است.
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در دولت یازدهم از مرحله فرهنگ سازی عبور کرد و وارد مرحله عملیاتی کردن طرح های نوآورانه شد.
احمدی افزود: تلاش مسئولان این جشنواره این بوده که هر سال یک نوآوری و حرکت جدید علاوه بر روند کلی داشته باشند که از نمونه های آن در سه سال اخیر می توان به ورود دانشگاه های کارآفرین، واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران خارجی و ایجاد نشاء (نقطه شروع ارتباط) اشاره کرد.
وی تاکید کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اکنون در نقطه عطف جهشی برای حضور در منطقه و سطح بین المللی قرار دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی، جایگاه ویژه ای در توسعه فناوری کشورمان دارد، افزود: رویکرد امسال جشنواره و نمایشگاه طرح های کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری با توجه به نامگذاری امسال به ' اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال' حائز اهمیت است.
معاون وزیر علوم، ایجاد نشاء ( نقطه شروع ارتباط) برای دیدار و مذاکره افراد صاحب ایده و فناوری با مجموعه های سرمایه گذار و تجاری ساز را از برنامه های مبتکرانه این جشنواره خواند و اظهار کرد: برگزاری المپیاد طرح های کسب و کار دانشجویی در این جشنواره نیز از برنامه های شاخص آن است.
وی با اشاره به استقبال زیاد دانشجویان از این جشنواره، تصریح کرد: از حدود 800 طرح رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال حدود 600 طرح کسب و کار دانشجویی بوده است.
احمدی همچنین با اشاره به حضور دانشگاه های سرمایه گذار و کارآفرین در جشنواره سیزدهم شیخ بهایی، گفت: آیین نامه جدیدی در وزارت علوم ابلاغ شده که دانشگاه ها نیز می توانند در طرح های فناورانه و کسب و کار سهیم باشند و سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: این سرمایه گذاری نه به معنای مالی بلکه بیشتر در زمینه نیروی انسانی، دانش فنی و آزمایشگاهی است.
سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور روز پنجشنبه با حضور فن آفرینان، سرمایه گذاران و مسئولان ملی و استانی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی به مدت 2 روز تا هشتم اردیبهشت امسال در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می شود که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی است و امسال 90 فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.