الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدهای انتخاباتی در صدر اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان، سفیران کشورهای اسلامی و اقشار مردم از نامزدهای انتخابات خواستند در تبلیغات و برنامه هایشان به مردم یک قول دهند: قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره ها، به بیرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی های ملت و ظرفیتهای کشور چشم می دوزند.
*** ادامه واکنش ها به برخی اخبار درباره تعطیلی کارخانه ها نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی از منابع خبری، بسیاری اخباری که در هفته های اخیر درباره تعطیلی کارخانه های بزرگ کشور منتشر شده نادرست بوده و برخی از این کارخانه ها در دولت های قبل تعطیل شده بودند یا جدیدا نیرو جذب کرده اند.
*** اظهارات مدیر عامل همراه اول درباره مسدود شدن تماس صوتی تلگرام نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، مدیرعامل همراه اول درباره علت مسدود شدن تماس تلفنی تلگرام تاکید کرد به نظر می رسد مقامات قضایی بدلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده‌اند و مصالح کشور را در نظر گرفته‌اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته اند. وی افزود: با وجود این همین حالا هم سرویس‌های صوتی و تصویری در سایر پیام‌رسان‌ها از جمله واتس اپ، ایمو، تانگو، اسکایپ و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی فعال است.
*** تولد دوقلوی گوزن زرد ایرانی برای نخستین بار نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. برای نخستین بار در کشور گوزن زرد ایرانی یک گونه منقرض شده در طبیعت ایران در فضای باغ وحش ارم، دوقلو به دنیا آورد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** رکورد شکنی ورود گردشگر خارجی به اصفهان نیز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در فروردین امسال 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده اند که در 40 سال اخیر، این رکورد بی سابقه است.
*** اجرای طرح 'بفرمایید دوچرخه' نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. شهردار اصفهان از اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه» برای نخستین بار در کشور و همزمان با آغاز هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و یادآور شد: در این طرح مردم می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه صاحب دوچرخه یا پاک‌رو دلخواه شوند. جمالی نژاد با بیان اینکه شرایط شرکت در این طرح از سوی فروشگاه‌های همراه اعلام شده است، گفت: نظارت صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت، مشارکت بیش از 50 واحد صنفی، اقساط 3 تا 12 ماهه، تخفیف ویژه خرید نقدی، تنوع بی‌نظیر مطابق سلیقه مشتری از جمله ویژگی‌های این طرح است.
*** خارجی بودن 60 درصد کودکان کار در اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان فقط 40 درصد از کودکان کار در اصفهان، ایرانی و مابقی آنها از اتباع خارجی هستند.
گ/301/ 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.