به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد شب سه شنبه در مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان، گفت: اگر اصفهان را به نصف جهان می شناسند به خاطر آن است، این شهر، شهر علم و عمل، تنوع، ابتکار، خلاقیت، صنعت، فرهنگ، هنر، جهاد، فلسفه، حکمت و معماری است.
وی با اشاره به پیشینه درخشان اصفهان، افزود: اصفهان مهد پرورش و اعتلای علما و دانشمندان بسیار در عرصه های مختلف علم، فلسفه و حکمت است.
جمالی نژاد با بیان اینکه نصف جهان شهر هنر رندانه است، افزود: این هنر، اقتصادی پویا را به همراه خود داشته است ولی آن زمانی که تصمیم گرفته شد صنایع سنگین در این شهر متمرکز شود، چشم بر این هنر رندانه بسته شد.
وی اظهار کرد: زندگی زاینده رود سالها است که نیازمند نگاه مهرورز و مدبرانه است زیرا هیچ اصفهانی نمی تواند مرگ این زاینده رود را فکر خود خطور دهد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان باید شهر همدلی و وحدت باشد، اضافه کرد: کشمکش ها همه چیز را از بین می برد و اگر نتوانم هنرمندانه سلیقه های مختلف را جمع کنیم نمی توانیم به شاخصه های افق چشم انداز اصفهان دست یابیم.
وی تصریح کرد: اصفهان شهر راهگشایی ها است و سالهای دفاع مقدس گواهی بر این مدعا است زیرا بسیاری از پیچیدگی های جنگ با سرپنجه جوانان این دیار باز شد.
سوم اردیبهشت‌ روز بزرگداشت علامه محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی است؛ شاعر و نویسنده عارف‌، عالم و دانشمند مشهور قرن دهم و یازدهم هجری که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات نابغه روزگار بود.
او از علمایی بود که به مهمترین علوم زمان خود آگاهی داشت و حدود 95 کتاب و رساله در زمینه سیاست، حدیث، ریاضیات، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک تألیف کرد.
سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
اِصفَهان یا اِسپَهان شهری باستانی است که سه بار در تاریخ به عنوان پایتخت ایران زمین انتخاب شده است . این شهر با برخورداری از جاذبه های تاریخی بی بدیل به عنوان یک جهانشهر هم اکنون یک یاز قطب های گردشگری ایران و جهان مورد توجه گردشگران و جهانگردان قرار دارد ، امار ورودگردشگران خارجی به این شهر طی سالهای اخیر بویژه پس برجام 5 برابر شده و بطور کلی صنعت گردشگری در این شهر در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته بگونه ای که زیرساخت های فعلی جوابگو افزایش آمار گردشگران نیست .
به گفته یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان،
تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به اصفهان 60 هزار نفر بود که این تعداد در پایان سال 95 به 280 هزار نفر رسید.
. /7134/ پ
خبرنگار: کامران ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.