به گزارش روز دوشنبه ایرنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان هنگام انعقاد این تفاهمنامه گفت: نیروی انتظامی به منظور استفاده از توان وظرفیت دستگاه ها و جلب مشارکت عمومی برای ارتقای امنیت جامعه تفاهم نامه های مشترکی را با ادارات و سازمان ها منعقد می کند که در این زمینه پلیس اصفهان هم اکنون با 35 دستگاه تعامل دارد.
سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه پلیس و مرکز بهداشت هر دو یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن ارتقای امنیت و سلامت جامعه است گفت: ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در هر دو سازمان وجود دارد که اگر این توانایی ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند اثرات مثبتی بر جامعه داشته باشند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان اینکه عدم وجود سلامت جسمی و روانی در بین افراد خود زمینه ساز بروز آسیب ها و جرایم و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه است گفت: به همین جهت شناسائی افراد و خانواده های آسیب دیده یا در معرض آسیب و درمان آنان می تواند در پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم در سطح استان ما مفید و موثر باشد.
وی تعامل و همکاری مشترک مشاوران مرکز بهداشت با مشاوران مرکز مشاوره و مددکاری این معاونت در راستای پیشگیری و کنترل آسیب های خانواده های آسیب پذیر، همکاری در اجرای طرح مشاوره فعال، همکاری در تولید سیر نمایشگاهی با موضوع آسیب های اجتماعی، همکاری برای تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص بیمارهای غیر واگیر و اعتیاد و تغذیه سالم، همکاری در آموزش راه های کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی بمنظور کاهش حوادث ترافیکی و آلودگی هوا، همکاری برای برپائی همایش های علمی و فعالیت های تحقیقاتی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را از جمله مهمترین محورهای همکاری دو طرف عنوان کرد.
کریمی به تجربه مشترک نیروی انتظامی استان با 14 دستگاه در خصوص انجام کار مطالعاتی بر روی هفت رفتار پرخطر در کودکان و نوجوانان در طول سال های اخیر اشاره کرد و گفت: امیدوارم از این دست کارهائی که در سطح کشور بی نظیر بود و نتایج خوبی نیز به دنبال داشت همچنان در دستور کار دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان قرار گیرد.
معاون بهداشتی ورئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تعامل با نیروی انتظامی را وظیفه ورسالت هر دستگاهی که با جامعه در ارتباط است و در امر پیشگیری فعالیت می کند ، عنوان کرد.
دکتر رضا خدیوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین معاونت اجتماعی و مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تعامل با نیروی انتظامی یک وظیفه برای این مرکزاست وهر دستگاهی که با جامعه در ارتباط است و کار پیشگیری را انجام می دهد می بایست که با همه نهادها و ارگان ها و سازمان ها که از مهمترین آنها نیروی انتظامی است تعامل و همکاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و نیروی انتظامی هر دو در پشت صحنه به دنبال امنیت و آرامش و سلامت مردم هستند افزود: پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم ، بیماری های جسمی ، روحی و روانی همه این ها کارهای مقدسی هستند و از ارزش معنوی بالایی دارند.
این مقام مسئول به تجربه موفق همکاری مشترک با نیروی انتظامی برای کاهش انتقال بیماری HIV از طریق تزریق مواد مخدر اشاره کرد و اظهارکرد: در ابتدای شیوع این بیماری بررسی های صورت گرفته نشان داد بیشترین درصد مبتلایان به HIV معتاد هستند که در این زمینه اقدامات گسترده بهداشتی و کنترلی به صفر رسیده است.
وی از طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بسیار مهم در جامعه یاد کرد و اظهار کرد: این آسیب را می توان با انجام مشاوره های قبل از ازدواج پیشگیری کرد.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سالانه حدود 100 هزار مشاوره پیش از ازدواج به جوانان می دهد و این کار را یک وظیفه مقدس برای خود می داند چرا که انجام این گونه مشاورها در کاهش پدیده طلاق تاثیر بسیار زیادی دارد.
خدیوی اعتیاد را یکی از مهمترین دلایل جدائی زوجین عنوان کرد و اظهارکرد : پیشگیری از اعتیاد در بین افراد جامعه و عدم گرایش آنان به سمت مواد افیونی نیز از جمله اقدامات خوبی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری می شود و افتخار داریم که بتوانیم با این نیرو در این زمینه همکاری داشته باشیم.
استفاده از ابزار تحقیق و پژوهش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را متذکر شد و گفت: مرکز بهداشت استان آمادگی دارد تا بسترهمکاری تحقیقاتی نیر انتظامی از دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند.
د/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.