مجتبی پورشفیع روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده اردستان - اصفهان به طول 72 کیلومتر و 3 فاز در حال احداث بوده و تاکنون فاز صفر تا 23 و 40تا 72 کیلومتر آن تکمیل و به بهره برداری رسیده و فاز 23 تا 40 کیلومتر آن در دست اجرا است.
وی با بیان این که قسمت 23 تا 40 از مهم ترین فازها برشمرده می شود تصریح کرد: با ساخت این قسمت 6عدد قوس با شعاع کمتر از 750 متر و 2 نقطه پرتصادف حذف شده و صرفه جویی در زمان و کاهش سوخت را شاهد خواهیم بود.
رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: در سفر هفته قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان به اردستان و بازدید از طرح های در دست اجرا، وی قول مساعد پرداخت 150 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باقی مانده این طرح را داد.
پورشفیع افزود: با اختصاص این اعتبار تا یک سال آینده این جاده تکمیل و به بهره برداری رسیده و 6 کیلومتر از طول مسیر کاسته خواهد شد.
وی به اختصاص قیر یارانه ای برای راه های خاکی روستایی اشاره و افزود: با تنظیم تفاهم نامه با بخشداران، دهیاران و شوراها در صورت زیرسازی و آماده کردن جاده های خاکی، قیر رایگان به آن ها داده خواهد شد هم چنین برای ساخت ورودی شهرها به شهرداری ها قیر رایگان داده می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان از آزاد سازی 114هکتار از اراضی شرق کمربندی اردستان از تصرف غیر قانونی خبرداد و افزود: 15 پرونده رفع تصرف غیرقانونی زمین در دادگستری شهرستان در حال پیگیری است.
مجتبی پورشفیع هم چنین از واگذاری 24 هزار متر مربع زمین به کارخانه موتورسیکلت جهت طرح توسعه خبر داد و خاطر نشان کرد: به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع، فروش قطعات در قالب مزایده تحویل داده می شود.
وی گفت: برنامه دقیق سازی طرح جامع شهرهای اردستان زواره و مهاباد در حال اجرا است و تا پایان شهریور 96 به اتمام می رسد.
شهرستان اردستان نزدیک به 2 هزار کیلومتر راه هم سنگ شامل هزار کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی و هزار کیلومتر راه روستایی دارد.
مرکز شهرستان اردستان در118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.