این مطلب حاکیست: دیگر خبری از جمعیت به صف شده ای که می خواهند با باجه های تلفن تماس بگیرند، نیست، در سال های دورتر که موبایل و شبکه های اجتماعی هنوز جای خود را در بین ایرانی ها باز نکرده بودند، باید سکه می داشتی تا بتوانی به سختی تماس بگیری، البته باید کیوسک سالمی پیدا می کردی که سکه را به اصطلاح قورت و یا پس ندهد. به تدریج در عصر ظهور موبایل ها، باجه های تلفن کارتی تحولی در حوزه تلفن‌های ثابت به شمار می آمدند، اما با این حال کیوسک های سبز رنگ باد و باران دیده شهر مشتری ها خودش را داشت.
در ادامه این مطلب افزوده شده است: با افزایش تعداد اپراتورها، ارزان تر و فراگیرتر شدن سیم کارت و تلفن های همراه این روزها باجه ها منزوی تر هم شده اند و کمتر کسی را می بینی که برای تماس از این کیوسک ها استفاده کند، استقبال کم شهروندان از این کیوسک‌ ها باعث شده تولید کارت ‌های تلفن همگانی برای کارخانه‌های تولید کننده هم مقرون به صرفه نباشد و همین موضوع باعث شده این روزها کارت ‌های تلفن همگانی در بازار نایاب شود.
در ادامه این گزارش آمده است: چندی پیش محمد رضا بیدخام، معاون تجاری شرکت مخابرات تهران، از اجرای طرح حذف کارت‌ های تلفن همگانی و برنامه جدید برای افزایش استقبال شهروندان از کیوسک‌ های تلفن همراه خبر داد، بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران، این شرکت برای افزایش استقبال شهروندان، کیوسک‌هایی با شکل و شمایل جدید و خلاقانه وارد شهر می‌کند. کیوسک‌هایی که امکان استفاده از همه خدمات تلفنی و اینترنت بی سیم شهری را می‌تواند فراهم کند.
در ادامه این مطلب به نقل از داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات، می خوانیم: یکی از کاربری‌هایی که احتمال دارد در آینده برای این کیوسک‌ ها مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از کیوسک‌ های تلفن عمومی برای توسعه وای فای شهری است، در حال حاضر در سطح کشور بیش از 167 هزار کیوسک تلفن عمومی فعال است و اگرچه روند توسعه کیوسک‌ های تلفن عمومی کم شده، اما تعداد آنها طی یک سال گذشته کاهشی پیدا نکرده است و براساس کاربری‌های جدیدی که قرار است برای آنها تعریف شود، سیاست فعلی مخابرات، حفظ این کیوسک‌ ها محسوب می‌شود.
این روزنامه در ادامه به نقل از علیرضا وزیریان رییس اداره نگهداری و مدیریت سیستم های مخابراتی مخابرات منطقه اصفهان نوشت: تعداد این کیوسک ها در استان اصفهان حدود 10 هزار واحد است و همچنان کارت های اعتباری در اصفهان برای تلفن های عمومی توزیع می شود، تنها تعداد محدودی از این تلفن ها به دلیل کارکرد کاهش یافته و با توجه به سراسری بودن توزیع کارت تلفن های ثابت، آماری در دسترس ما نیست، اما این کارت ها هنوز به فروش می رسند.
ادامه این گزارش به نقل از وی حاکیست: با توجه به اهتمام مخابرات منطقه اصفهان به مقوله مسوولیت های اجتماعی سازمان و با توجه به الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تمامی کیوسک های موجود،فعال و آماده خدمت رسانی هستند، هر چند استقبال از این تلفن ها به مرور زمان در حال کاهش است، اما شرکت مخابرات برنامه ای برای کاهش آنها در نظر ندارد و با توجه به الزام سازمان تنظیم مقررات فعلا برنامه ای برای کاهش نداریم، تعداد کنونی این کیوسک های فعال پاسخگوی نیازهای مردم است و در اکثر خیابان ها کیوسک وجود دارد و حدود 50 درصد شهروندان اصفهانی ها از کیوسک های سطح استان و شهر اصفهان استفاده می کنند.
این روزنامه در ادامه به نقل از وزیریان اضافه کرد: با گسترش ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان و عمومیت یافتن استفاده از موبایل استفاده از تلفن های همگانی نسبت به قبل بسیار کاهش یافته است. این کیوسک ها البته در برخی مراکز و نهادها به سبب کارکرد خود همچنان مشتری خودشان را حفظ کرده اند و از این رو جمع آوری کیوسک ها در دست.
در پایان این گزارش می خوانیم: از این حیث برپا بودن این باجه ها صرفه اقتصادی ندارد و فعال بودن آنها از باب ادای جنبه مسوولیت های اجتماعی سازمان و طبق الزامات سازمان تنظیم مقررات است، در ایران بنا بر آخرین آمارهای ارائه شده، هر تلفن عمومی به طور میانگین ماهانه تنها 33 هزار تومان درآمد و 30 هزار تومان هزینه دارد، هم چنان تهران از نظر تعداد تلفن‌های عمومی ضریب نفوذی بالاتر از حد استاندارد جهان دارد، گفت: اکنون استاندارد جهانی در این زمینه یک تلفن به ازای هر هزار نفر است که این آمار در ایران حدود 3.5 است.
گ / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.