مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به مناسبت سوم تا نهم اردیبهشت و هفته نکوداشت اصفهان، سازه هایی به شکل سه پایه و بوم نقاشی به ارتفاع 6 متر در 30 نقطه شهر نصب می شود که به معرفی مشاهیر مختلف این خطه می پردازد.
مهدی بقایی افزود: برنامه 'آسمانماد' نیز همزمان با هفته نکوداشت اصفهان از 5 تا 8 اردیبهشت هر روز در سه نوبت در میدان امام اصفهان بصورت پرواز نمادهای اصفهان بر فراز آسمان این شهر اجرا می شود که شهروندان می توانند نظاره گر آن باشند.
وی اظهار کرد: یکهزار نماد 'بته جقه' (نقش سرو سرافکنده که نشانه ایران و ایرانیان است) در ابعاد یک متر در یک و نیم متر و با عنوان 'اصفهان شهر زیبای خدا' نیز در سطح شهر نصب می شود.
وی همچنین به تبلیغات فرهنگی سطح شهر اشاره کرد و افزود: تبلیغات محیطی شهر از جمله تک پایه و لمپوست (گونه‌ های جدیدی از المان تبلیغاتی که از میله ‌های مستطیلی تشکیل شده است) در هفته اصفهان به مشاهیر و معرفی آنها اختصاص یافته است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان در باره تزئینات شهری نیز گفت: پرچم هایی منقوش به 'نماد اصفهان' و 'اصفهان شهر زیبای خدا' روی پل ها و تقاطع های غیرهمسطح شهری به اهتزاز در می آید.
سوم اردیبهشت‌ روز بزرگداشت علامه محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی است؛ شاعر و نویسنده عارف‌ مسلک، عالم و دانشمند مشهور قرن دهم و یازدهم هجری که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات تبحر داشت.
او از علمای جامعی بود که به مهمترین علوم زمان خود آگاهی داشت و حدود 95 کتاب و رساله در زمینه سیاست، حدیث، ریاضیات، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک تألیف کرد.
سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
اِصفَهان یا اِسپَهان شهری باستانی و مرکز استان اصفهان واقع در مرکز ایران است. اصفهان، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران، مشهد و نیز سومین شهر پرجمعیت ایران پس از این دو شهر است.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.