مسعود منتظری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به تجربه موفق برخی شهرها در احیاء و بازسازی خانه های تاریخی و استفاده از آنها بعنوان هتل، رستوران و کافی شاپ، شهرداری این شهر نیز آمادگی دارد برای متقاضیان نوسازی چنین مجموعه هایی علاوه بر دریافت نکردن عوارض، بصورت رایگان نیز تسویه حساب صادر کند.
وی با اشاره به خرید، تملک و احیای خانه های تاریخی مهرپرور و نوریان نجف آباد در چند سال اخیر توسط شهرداری گفت: آمار قابل توجه اسکان مسافران نوروزی نشان می دهد که پتانسیل گردشگری این شهر به سمت شکوفایی حرکت کرده است و در همین زمینه باید با همکاری دستگاه های مختلف، بهترین بستر برای مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنیم.
منتظری گفت: متولیان میراث فرهنگی و گردشگری باید همکاری بیشتری برای تسریع در روند تبدیل نجف آباد از معبر به مقصد اصلی گردشگران داشته باشند و فضاهای بیشتری را آماده بازدید علاقه مندان کنند.
شهردار نجف آباد با اشاره به آماده بودن برخی زمین ها با کاربری مناسب برای ساخت هتل در این شهر افزود: کارهای خوبی در این چند سال با محوریت شهرداری برای جذب و هدایت مسافران در طول سال و ایام نوروزی صورت گرفته است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله قابل توجهی قرار دارد.
شهر نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری است.
خانه های تاریخی لطفی، مهرپرور، نوریان و حمام اخوت، برج های دو قلوی صفا، ارگ خارون یا هفت برج، مسجد تاریخی ارشاد، عصار خانه اخلاقی و زمانیان از جمله مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری نجف آباد است.
ت/غ.ک/6994 / 6027
دریافت کننده: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.