مجتبی مطهری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات بخش حفظ نباتات، ترغیب گلخانه داران به کاهش مصرف سموم شیمیایی و مدیریت تلفیقی آفات در گلخانه ها و تولید محصول سالم است.
استفاده از کارت زرد یکی از روش های غیرشیمیایی موثر در مبارزه با آفات گلخانه‌ای است که برای مقابله با آفات گلخانه‌ای پروازی(مانند سفیدبالک، تریپس‌ها، شته‌های بالدار و …) که نسبت به طیف رنگی زرد(530 تا 580 نانومتر) علاقمندند، کاربرد دارد.
وی اظهار کرد: این مدیریت توانسته است با برگزاری کلاس های آموزشی در باره تغییر الگوی کشت و ترغیب کشاورزان، مجموع گلخانه های فعال نجف آباد را به57 هکتار برساند که این میزان سطح نیز با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت بسرعت درحال افزایش است.
مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد افزود: برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت گلخانه ای در نجف آباد محدودیتی وجود ندارد و امیدواریم با جدیتی که در این بخش وجود دارد، شاهد توسعه گلخانه ها در شهرستان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر، توسعه و حل مشکلات موجود در گلخانه ها از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شهرستان است.
میزان اراضی زراعی و باغی شهرستان نجف آباد حدود 16 هزار هکتار است که 11 هزار هکتار آن آبی و پنج هزار و 300 هکتار آن باغی است.
شهرستان نجف آباد با بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و مهردشت و 6 روستا در بخش مرکزی(دهستان های صادقیه و جوزدان) و هشت روستا در بخش مهردشت دهستان های حسین آباد و اشن است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
https://telegram.me/esfahanirna
ت/غ.ک/ 6994 / 6027
تنظیم کننده: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.