به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آیین پاکسازی طبیعت درروز زمین پاک با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان عصر روز گذشته در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی برگزارشد.
دراین مراسم که با حضور سازمان های مردم نهاد زیست محیطی همچون طبیعت یاران، صلح با طبیعت، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست، رفتگران طبیعت استان ، گروه های مردمی و برخی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد ورودی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان پاکسازی شد.
سواد محیط زیستی و اقلیم دستور کار برنامه محیط زیست ملل متحد در سال 2017 است که از دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک امسال تا پایان سال بایستی در توسعه آگاهی ها و سواد محیط زیستی و اقلیمی در سطح کشورها انجام گیرد.
با هم به سوی زمین پاک نیز به عنوان شعار سازمانی حفاظت محیط زیست کشور از سوی دفتر معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است.
این شعار در راستای جلب مشارکت همگانی در زمینه حفاظت از عرصه های محیط زیست به ویژه توسعه فرهنگ محیط زیستی از طریق فعالیت های گسترده بین بخشی و مردمی در سال جاری پیش بینی شده است.
پارک ملی کلاه قاضی با مساحتی حدود 50 هزار هکتار در منطقه جنوب شرقی اصفهان واقع شده است.
پ/8114/6022 خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.