به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید صانعی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار "زندگی با نشاط و امید" با برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته علاوه بر گزارشی که در اختیار مردم قرار داده می‌شود برنامه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی نیز پیش بینی شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: اهمیت بهداشت و درمان براساس آموزه‌های فرهنگی ما است و راهنمایی بزرگان ما همواره بر مقوله‌های بهداشتی، فردی و اجتماعی بوده که موارد بهداشتی شامل بهداشت روح و روان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه اگرچه دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگوی سلامت شهروندان باشد اما بهداشت تنها مختص وزارت بهداشت نیست، گفت: همه شهروندان چه در محل سکونت و چه در محل کار خود باید به امر بهداشت اهمیت دهند.

صانعی به شعار هفته سلامت امسال اشاره کرد و گفت: اگر فردی با نشاط نبوده و امنیت اجتماعی نداشته باشد شغل و درآمد مناسب نخواهد داشت و سلامت جسمی و روحی او نیز آسیب می‌بیند، به همین دلیل این شعار انتخاب شده است.

وی از برگزاری برنامه‌های پیاده روی ویژه خانواده‌ها در اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: وزیر بهداشت و درمان نیز به صورت نمادین پیاده روی خانوادگی را در تهران انجام داد تا فرهنگ ورزش و سلامت جسمی در جامعه نهادینه شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه خانواده‌ها به دلیل مشغله کاری و ورود به فعالیت‌های مجازی از تفریحات سالم و ورزش دوری می‌کنند و همین مسئله سلامت آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی در باره حضور سفیران سلامت در مدارس و مساجد و تاکید این سفیران بر موارد بهداشتی و آموزش نکات بهداشتی شخصی به مردم اشاره کرد و گفت: اینگونه برنامه‌ها موجب می‌شود تا بهداشت در مکان‌عای عمومی ترویج داده شود.

صانعی به فعالیت‌های بخش نظارت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه سلامت مواد غذایی اشاره کرد و افزود: در این هفته سرکشی و نمونه‌گیری‌های متعدد از کارخانه‌های تولید فرآورده بسته بندی غذایی انجام می‌شود.

وی به 1500 خدمت جدید بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم روستاهای استان 3 درصد و در شهر 6 درصد هزینه بستری پرداخت می‌کنند و در نظر سنجی‌های صورت گرفته مردم از طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از برنامه‌های هفته سلامت را مقابله با تهدیدهای بهداشتی جوانان عنوان کرد و گفت: در آخرین روز هفته سلامت خطرات و آسیب‌هایی که جوانان در بحث بهداشتی با آن مواجه می‌شوند بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624420
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.