به گزارش ایرنا، رئیس انجمن خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان روز پنجشنبه در هفتمین نشست سالیانه مجمع این انجمن گفت: این مبلغ در احداث بیمارستان، خانه های بهداشت، خرید تجهیزات پزشکی و بهداشتی و سایر موارد مربوط به بهداشت و سلامت مردم هزینه شده است.
دکتر کمال حیدری افزود: خیران استان اصفهان در 9 ماهه سال 95 نیز 371 میلیارد ریال در بخش بهداشت، درمان و سلامت هزینه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان در سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: تاکنون انجمن خیرین بهداشت و درمان در 23 شهرستان استان فعال شده است.
حیدری با بیان اینکه خیران استان اصفهان تا کنون در احداث 480 مرکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان مشارکت داشته اند گفت: برای احداث این مراکز خیران بیش از هزار و 300 میلیارد ریال مشارکت داشته اند.
وی با ارائه گزارش عملکرد این انجمن، گفت: 40 درصد از مهمترین اقدام های این انجمن در حوزه بیمارستانی، 23 درصد در زمینه اهداء زمین، 14 درصد در احداث مشارکتی واحدهای بهداشتی ، 11 درصد در احداث واحدهای بهداشتی و درمانی ، 10 درصد در تعمیر، ترمیم و بازسازی واحدهای بهداشتی و درمانی و سه درصد در سایر بخش ها بوده است.
حیدری با تاکید بر اینکه انجمن خیران اصفهان توجه خاص به برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد، افزود: لازم است چنین اقدام هایی در سایر شهرستان های استان نیز انجام شود.
رئیس مجمع خیران سلامت استان اصفهان پیشگیری از بیماری را از مهمترین برنامه های مجمع خیران سلامت اعلام کرد و افزود: باتوجه به اهمیت پیشگیری، خیران به احداث مراکز بهداشتی راهنمایی و ترغیب می شوند تا با بهبود وضعیت بهداشتی مردم، مانع از بیماری آنها شوند.
وی با بیان اینکه باید به جسم، روح و روان مردم توجه شود، گفت: نگاه همه جانبه به جسم و سرمایه گذاری برای تامین سلامت مردم کافی نیست بلکه باید بهداشت روحی مردم مورد توجه قرار گیرد.
حیدری افزود: در اصفهان خیریه هایی با هدف ارائه خدمات بهداشت روانی به جامعه تاسیس شده است.
رئیس مجمع خیران سلامت استان اصفهان افزود: خیریه امام هادی(ع) به موضوع پیشگیری و سرمایه گذاری در حوزه روح و روان مردم توجه دارد و در این زمینه خدمات روحی و روانی خوبی بویژه به نوجوانان و سالمندان ارائه کرده که این خدمات فرصتی برای پیشگیری از آسیب های روحی است.
وی تصریح کرد: طرح حمایت از خانوارهای در معرض خطر سلامت و برخی از آسیب های اجتماعی در محلات و مناطق محروم اصفهان نیز از جمله برنامه های در دست اجرای این انجمن است.
هفتمین نشست سالانه مجمع و انجمن خیرین بهداشت و سلامت شهرستانهای استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور مسئولان، خیریه های درمانی، بهداشتی، توانبخشی، بیمارستان ها و اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستانهای استان اصفهان در باشگاه شماره 2 شهرداری اصفهان
برگزار شد.
مجمع خیران سلامت استان اصفهان به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران فعال در امر سلامت استان و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های استان در حوزه سلامت، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد و اکنون در 23 شهرستان استان نمایندگی دارد.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.