به گزارش ایرنا، دکتر غلامرضا اصغری روز پنجشنبه در هفتمین نشست سالانه مجمع و انجمن خیرین بهداشت و سلامت شهرستان های استان افزود: بیمارستان نور حضرت علی اصغر(ع)، مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از مراکز بهداشتی و درمانی استان، هفته آینده با حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از افتتاح مرحله اول شهرک سلامت اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افتتاح این مرکز، خدمت نوینی به شهروندان در حوزه سلامت محسوب می شود.
اصغری با بیان اینکه دولت به حوزه سلامت مردم توجه جدی دارد، افزود: تلاش‌ بسیاری برای ارتقای سطح خدمات حوزه سلامت در استان و کشور صورت گرفته و دولت به بخش عظیمی از نیازهای مردم در این حوزه توجه کرده است.
اصغری با اشاره به اجرای برنامه های نظام سلامت در استان گفت: بخش عمده ای از اقدامات در حوزه درمان استان انجام شده و در زمینه بهداشت هم اقداماتی در جریان است.
وی افزود: وضعیت سلامت مردم استان اصفهان با کمک خیران، شهرداری، شورای شهر و دستگاه های مرتبط با سلامت، ارتقاء پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: با تکمیل پرونده های بهداشت الکترونیکی و حضور مراقبان سلامت در شهرها، روستاها و محله های استان و مراقبت فعال، خدمات سلامت در شان مردم استان، به آنها ارائه خواهد شد.
وی افزود: برای موفقیت در این زمینه و الگوشدن در سطح ملی به همکاری بین بخشی شهرداری، شورای اسلامی شهر و خیران با دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از خیران و مسئولان سلامت در سطح شهرستان های اصفهان خواست با مجمع خیرین سلامت امام هادی(ع) همکاری کاملی داشته باشند.
وی افزود: این مجمع متولی اصلی کمک های خیرین در حوزه سلامت استان اصفهان محسوب می شود.
وی گفت: خیرین سلامت تاکنون در همه پروژه های دانشگاه علوم پزشکی حضور پر رنگی داشته اند و امیدواریم در سال 96 هم بیش از پیش با حوزه سلامت همکاری داشته باشند.
شهردار اصفهان هم در این مراسم گفت: پیوست سلامت در بیشتر پروژه های شهرداری وجود دارد.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهرداری همواره مصادیق سلامت شهروندان توجه ویژه ای دارد و در این زمینه با پیگیری شورای اسلامی شهر، خانه های سلامت و کانون های سلامت در محلات مختلف شهر فعال شده است.
شهردار اصفهان گفت: شهر سالم و طیب از مصادیق شهر پایدار اصفهان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بیش از یکهزار خیریه فعال در شهر و استان اصفهان وجود دارد، گفت: دستگاه های اجرایی به تنهایی نمی توانند خدمات کاملی در همه زمینه ها به شهروندان ارائه دهند و به حضور خیران نیازمندیم.
مجمع خیران سلامت استان اصفهان بعنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران فعال در حوزه سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های استان در حوزه سلامت، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد.
این مجمع هم اکنون در 23 شهرستان استان نمایندگی دارد.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.