به گزارش ایرنا، خانم سناتور 'والریا فدلی' عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: به مساله توسعه نباید فقط از جنبه فناورانه نگریست بلکه هم راستا با آن باید در عرصه توسعه فرهنگی نیز کوشا بود.
وی اضافه کرد: توسعه و گسترش رابطه در بخش فرهنگ، آموزش و پژوهش، یک پویایی ایجاد می کند که پایه و اساس خلاقیت و نوآوری در همه زمینه ها می شود.
'والریا فدلی' ادامه داد: ما اصلاحات و تغییراتی را در نظام آموزشی کشور خود در سطح مدارس و دانشگاه ها در زمینه آشنا کردن دانش آموزان و دانشجویان خود با فرهنگ اقصی نقاط جهان انجام داده ایم زیرا به این وسیله آینده روشن و سرشار از آگاهی برای کشورمان رقم می خورد.
وی گفت: آگاهی دانش آموزان و دانشجویان، کشور ما را در جهت تحکیم روابط ایتالیا با دنیای خارج یاری می کند.
وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با اشاره به بازدید خود و هیات همراهش از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: بازدید از این شهرک، سبب آشنایی ما با فعالیت های بسیاری آشنا کرد که می تواند در آن زمینه ها با اصفهان همکاری مشترک داشت.
وی افزود: همکاری مشترک نباید به سطوح ملی خلاصه شود بلکه باید در سطح شهرها و سطوح خُرد نیز انجام بگیرد.
وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا خاطرنشان کرد: اصفهان پتانسیل قوی و فضای گسترده ای برای توسعه جهانگردی دارد که سعادت و پیشرفت اقتصادی فراوانی برای آن بهمراه خواهد داشت.
وی افزود:من در برگشت به رُم( پایتخت ایتالیا) با وزیر میراث فرهنگی و شهردار فلورانس(شهر خواهرخوانده اصفهان) جلسه ای برای ایجاد پویایی بیشتر در روابط و تبادلات فرهنگی، توسعه گردشگری و جهانگردی با ایران بویژه اصفهان خواهم داشت.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اولویت اول استان اصفهان در 10 سال آینده توسعه علم و فناوری و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی است.
رسول زرگرپور افزود: برای رسیدن به این هدف، بدنبال تقویت روابط بین دو کشور هستیم و از همکاری مشترک با کشور ایتالیا استقبال می کنیم.
وی اضافه کرد: مبادلات فرهنگی بهترین راه تحکیم روابط و پایه ریزی روابط اقتصادی، سیاسی و غیره است.
زرگرپور بیان کرد: بعد از برجام، آمادگی ایران و استان اصفهان برای تعمیق، توسعه و افزایش روابط با کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا افزایش یافته است و ریاست جمهوری ایران نیز از این مراودات استقبال می کند.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا صبح امروز وارد اصفهان شد و پس از بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر، در تالار اشرف استانداری با استاندار این استان دیدار دارد.
والریا فدلی در راس هیاتی 150 نفری متشکل از مسئولان دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و شرکت های ایتالیایی برای افتتاح نخستین نشست نوآوری، علوم و فن آوری و ملاقات با همتای ایرانی خود، 29 فرورین سالجاری وارد تهران شد.
'ماسیمو اینگوشو' رئیس مرکز تحقیقات ایتالیا، 'والریا فاشونه' مشاور بین المللی سازی 'استارت اپ ها' و نوآوری استان جنوبی کامپانیا، 'گوئیدو فابیانی' مشاور توسعه اقتصادی استان لاتزیو و ' وینچنسو لیپاردی' دبیرکل شهر علوم ایتالیا نیز در این هیات 150 نفری که نخستین رویداد مربوط به بین المللی سازی و تبادل علمی، فنی و تجاری جهان تحقیقات و شرکت های ایتالیایی و ایرانی بود، حضور داشتند.
ت/ 7153 / 6027** خبرنگار: هُدا استکی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.