به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز، در حاشیه نشست آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه هدف استکبار جهانی نابودی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: دشمنان اسلام نمی‌خواهند قرآن و نور خداوند بر جهان اسلام حاکم شود، لیکن تجلی این نور خدا ملت شریف ایران است و در قرن حاضر حکومت اسلامی ایران مظهر این نور خداوند است.

وی ادامه داد: برخلاف اکثر حکومت‌های دیکتاتوری، حزبی، کودتایی، سلطنتی همچون کشور نپال که 140سال حکومتی موروثی داشت، این قضیه حکومت اسلامی با محوریت ولایت پدیده جدیدی در جهان فعلی است. اقتدار و وجود این پدیده در وجود رهبری معظم انقلاب است، دشمنان اسلام نیز به این قضیه معترفند و تمام تلاش خود را برای خاموشی این نور انجام می‌دهند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در اصفهان افزود: مصداق بارز آن را می‌توان در فتنه 78، فتنه 88 و جنگ تحمیلی 8 ساله و ده‌ها توطئه‌ای که در طول این 38سال علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند مشاهده کرد، اما اراده خداوند متعال که همواره حامی مردم و این نظام بود سبب خنتی‌سازی این حوادث شد از فروپاشی این نظامی جلوگیری کرد.

وی افزود: در اطراف ما تمام کشورها دچار جنگ‌هایی نظامی است و چه جنایت‌هایی که توسط آمریکا و داعش و استکبار جهانی انجام نمی‌گیرد. آنها می‌خواهند سخنی از اسلام در جهان به میان نیاید و بعضا برخی جریانات داخل کشور در جهت این امر به یاری آنها پرداخته‌اند که مصداق بارز آن فتنه 88 بود. اما همواره امام خمینی (ره) و در شرایط فعلی مقام معظم رهبری پاسخ یاوه‌گویی‌های شیطان بزرگ و جریان‌های داخلی حامی آنها را را داده‌اند.

دشمنان به فکر ضربه زدن به انتخابات اردیبهشت 96 هستند

سالک افزود: 12 فروردین ماه و رای 98 درصدی به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تجلی نور خداوند در مردم شریف ایران اسلامی بود. وجود مقام معظم رهبری و قدرت مدیریت ایشان با ابلاغ برنامه‌های سی‌و‌هشت‌گانه از قبیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دیگر گام موثری در پیشرفت و مدیریت کشور و بلکه جهان دارد، بنابراین دشمنان اسلام اکنون به ابزار رشد تکنولوژی از قبیل سایت‌ها و ماهواره‌ها تکیه کرده‌اند و با افزایش تحریم‌ها در جهت فشار بر اقتصاد مملکت به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بر روی ضربه زدن بر انتخابات اردیبهشت 96 برنامه ریزی گسترده‌ای از قبیل تلاش برای جلوگیری از حضور مردم در این انتخابات، تخریب شخصیت‌ها، تقویت اختلاف قومیت‌ها و تشکیل سیاست‌های درون تشکیلاتی هستند، که حضور ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح از میان کاندیداها همه این فعالیت‌ها را خنثی می‌‌کند.

با اطلاع‌رسانی درست باید کاندیداهای برتر را به مردم معرفی کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت باید بر اساس قانون از چهار دستگاه شامل اداره اطلاعات، ناجا، قوه قضائیه و اداره ثبت احوال اطلاعات مورد نیاز خود برای رد و یا تایید صلاحیت افراد را دریافت کنند، اظهار داشت: البته قانون تبصره‌ای دارد که براساس آن می‌توان در موارد ضروری از سپاه و بسیج نیز استعلامات مورد نیاز را انجام داد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با توجه به اطلاع رسانی درست وظیفه ما معرفی کاندیداهای برتر را به مردم است، افزود: نباید اجازه دهیم افراد غیر اصلح انتخاب شوند بلکه باید این امانت به اهلش سپرده شود.

در صورت مشاهده تبلیغات پیش از موعد باید بر اساس قانون برخورد کرد

سالک در ادامه با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان اصفهان برخی از کاندیداها تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند و این افراد با توزیع تقویم با عکس‌های خاص، برگزاری جلسات و مواردی از این قبیل اقداماتی را انجام داده‌اند، افزود: بر اساس ماده قانون 62 انتخابات هرگونه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است و هیئت‌های نظارت باید بر اساس قانون با این رفتارها برخورد کنند.

وی افزود: در کمیسیون امنیت و فضای مجازی نیز تبلیغات زودهنگام در این فضا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس مصوبات این کمیسیون چنانچه خارج از زمان تبلیغات قانونی، تبلیغاتی در فضای مجازی صورت گیرد مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته چهار مورد تخلف از سوی کاندیداهای شورای اسلامی در استان اصفهان گزارش شده است، گفت: سه مورد از این تخلفات در شهرستان اصفهان رخ داده است.

وی در پایان گفت: تنها برخورد با متخلفان در بخش تبلیغات زودهنگام عدم تایید صلاحیت نیست و موارد دیگر برخورد نیز در قانون پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623579
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.