مهدی ابوالحسنی دبیر مایش آموزش تاریخ در مدارس اصفهان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برگزاری سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس اظهار داشت: متولی این همایش‌ها انجمن ایرانی تاریخ است که امسال انجمن معلمان اصفهان مجری آن شده است.

وی افزود: این همایش در‌ ISC نمایه شده و تاکنون نهادها و سازمان‌های بسیاری از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، استانداری و شهرداری اصفهان‌، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد نجف‌آباد، اداره کل میراث فرهنگی همکاری دارند و در تلاش هستیم تا معایب و کاستی‌های همایش‌های پیشین را کم کنیم.

دبیر سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس اصفهان بیان کرد: سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس با هدف  فراهم آوردن زمینه‌ای برای بروز و ظهور توانمندی‌های دبیران تاریخ، فراهم ساختن زمینه برای هم اندیشی‌های دبیران مستقل از جلسات کلیشه‌ای و توصیه‌ای نهاد آموزش و پرورش و هم‌چنین نقد و بررسی کتاب‌های درسی تاریخ مدرسه به ویژه نگاه ایدئولوژیک غالب؛ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای همایش تصریح کرد: سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس با محوریت تحلیل محتوای کتاب‌های تاریخی درسی، آموزش تاریخ و هویت بخشی، نقش معلم و راهکارهای آموزش تاریخ، روش‌های نوین آموزش تاریخ و شیوه‌ ارزیابی یادگیری دانش‌آموزان و نقش تاریخ محلی در آموزش درس تاریخ با تکیه بر تاریخ آموزش تاریخ در اصفهان است.

ابوالحسنی با بیان اینکه این همایش برای جلب توجه نخبگان و مسئولان دستگاه آموزشی به تاریخ در مدارس است، خاطرنشان کرد: سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس 7 اردیبهشت ماه از ساعت 8 الی 17 مرکز تحقیقات معلمان اصفهان برگزار می‌شود، هم‌چنین مراسم اختتامیه در مدرسه چهارباغ با حضور اساتید و علاقه‌مندان برپا می‌شود.

دبیر سومین همایش آموزش تاریخ در مدارس اظهار داشت: علاقه‌مندان برای آماده‌سازی مدرسه تاریخی چهارباغ جهت برگزاری مراسم اختتامه آن را غبار روبی می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623348
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.