به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار گلپایگان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان با اشاره به اینکه از 170 سبزه تحویلی شرکت کنندگان در جشنواره، سه نفر برگزیده شدند، افزود: خلاقیت در طراحی، استفاده از ابزار و وسایل طبیعی و بدیع و نوع بذر و شادابی سبزها از معیارهای انتخاب سبزه های برتر بود.
محمدامین جمالی با بیان اینکه کاشت و استفاده از سبزه های نورورزی از آداب و رسوم بومی باستانی ایرانیان در ایام نوروز است، گفت: امسال با فراخوان شهرداری گلپایگان، در دو محل پارک جنگلی و مسیر جاده گردشگری کوچری، سبزه های نوروزی شهروندان در روز طبیعت نیز جمع آوری شد.
شهردار گلپایگان گفت: این اقدام با هدف حفظ محیط زیست و پیشگیری از انداختن سبزه ها در جوی های آب، فضای سبز شهری و دیگر مکان ها صورت گرفت.
شهردار گلپایگان گفت: سرانه فضای سبز این شهر اکنون 24 مترمربع است و می کوشیم با اجرای چند طرح و در صورت تامین آب لازم، این سرانه را در سالجاری به 25 مترمربع افزایش دهیم.
جمالی همچنین با اشاره به اینکه 100درصد بودجه 210 میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری با همکاری اعضای شورای اسلامی این شهر محقق شد، افزود: بودجه مصوب امسال شهرداری گلپایگان 220 میلیارد ریال است.
شهردار گلپایگان، تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام را مهمترین دستور کار شهرداری این شهر در سال 96 عنوان کرد و افزود: تکمیل پارک شادی در شهرک الوند، میدان 9دی، ادامه آزاد سازی بلوارهای آیت الله خوانساری و آیت الله محمودی، تکمیل بلوار امام رضا(ع) و المان میدان قاضی زاهدی از جمله طرح های مهم در دست اجراست که پیش بینی می شود تعدادی از آنها، در نیمه سالجاری تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
در پایان از انور دلیری و فاطمه دیانتی و حبیب دلیری به ترتیب بعنوان نفرات اول تا سوم جشنواره سبزه های نوروزی شهر گلپایگان تجلیل شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
پ/6027/7138
خبرنگار:محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.