به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا ملاصالحی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان اصفهان در صنعت دام و طیور در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: مقام نخست تولید شیر به استان اصفهان اختصاص یافته و نیز در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به وجود شرایط سخت اقلیمی در استان اصفهان تصریح کرد: توسعه در تمامی زمینه‌های دام و طیور در اصفهان مرهون زحمات کارشناسان این استان است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی دو دهه اخیر از یک وارد کننده مواد پروتئینی به یک صادر کننده در بسیاری از اقلام تبدیل شدیم، گفت: باید بیشتر به مباحث فنی و تکنیکی توجه کرد تا بتوان جایگاه فعلی را در زمینه صنعت حفظ کرد.

وی در جواب این سئوال که سیاست کشور برای ارتقا صنعت کشاورزی در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال چیست؟ بیان کرد: تاکید اساسی بر ارتقای سطح کیفی و افزایش بهره‌وری دام‌هاست.

ملاصالحی با بیان اینکه مصرف سرانه تولید شیر در کشور 110 کیلوگرم برآورد شده که بخشی از آن صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این سرانه نسبت به میانگین جهانی میزان خوبی نیست و آن چیزی که توصیه شده برای حفظ سلامت جمعیت انسانی 160 کیلوگرم است یعنی هنوز 60 درصد مصرف ما از میانگین جهانی فاصله دارد.

وی گفت: نیازمند این هستیم که کمیت برخی اقلام تولیداتی را افزایش دهیم که بخشی از این افزایش از طریق توسعه کمی و تولید واحدها امکان پذیر است و بخش عمده آن از افزایش بهره ‌وری واحدهای دامی پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این روزها هجمه بسیار وسیعی علیه مصرف فرآورده‌های دامی به ویژه لبنیات در جامعه ایجاد است، به اعتقاد من این یک برنامه حساب شده است تا سلامت جامعه به ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار دهند، همچنین علیه مواد لبنی تبلیغات سو می‌کنند که همین مسئله سبب کاهش رشد مصرف سرانه شده و اثرات مخرب آن در جامعه مشهود است.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی افرادی به عمد و برنامه ریزی شده علیه مصرف مواد لبنی تبلیغات سو با موضوع ریختن مواد شوینده وایتکس در شیر و تزریق آمپول هورمونی به مرغ می‌کنند.

ملاصالحی با بیان اینکه 11.5 میلیون تن ظرفیت تولید شیر در کشور داریم، اظهار داشت: این در حالی است که 9.5 میلیون تن ظرفیت سالانه تولید شیر خام کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین زنجیره تولید شیر کشور در اصفهان آغاز شده و تا 2 ماه آینده شاهد فعالیت این حلقه خواهیم بود که این یکی از شاخص ترین اقداماتی است که در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621815
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.