به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلودگی یار دیرینه اصفهانی ها شده است و این روزها که از شرایط حساس روزهای سرد سال و اینورژن دور شدیم نیز بار دیگر بر شهر اصفهان سایه افکنده است.

مسئولان محیط زیست اصفهان آلودگی بهاری اصفهان را ناشی از گردوغبار می دانند که عمدتا نیز منشا خارجی دارد و این مطلب بدان معناست که کاری از دست کسی برنمی آید و باید همچون همیشه منتظر امدادهای طبیعت و بارش باران باشیم!

بدین ترتیب امروز نیز همانند هشت روز گذشته که هوای اصفهان در وضعیت ناسالم و یا مرز ناسالم بوده است   در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان ۱۰۲ بود و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

در ایستگاه‌های میدان احمدآباد، امام حسین (ع) و بزرگراه خرازی به ترتیب با شاخص کیفی ، ۱۰۶ و ۱۰۴ ۱۰۹ وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود و ‌در بلوار دانشگاه با شاخص ۱۰۰، رودکی ۱۰۰ و چهارباغ خواجو ۹۲ در مرز وضعیت ناسالم ثبت شده است.

همچنین  امروز هوای اصفهان در تمام ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها نا سالم برای گروه‌های حساس یا در وضعت ناسالم گزارش شده است.

 بدین ترتیب در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر میانگین شاخص کیفی در ایستگاه‌های شهرستان شاهین شهر با ۹۲، مبارکه ۹۷، خمینی شهر ۱۰۰ و نجف آباد ۹۸ در مرز ناسالم ثبت شده است..

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621392
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.