به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش در اصفهان افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیرویی معنوی و الهی تبدیل شد و در حقیقت همان شجره طیبه‌ ای است که مورد نظر امام و رهبری بوده است.
وی افزود: سه دهه قبل به فرمان حضرت امام خمینی (ره) 29 فروردین روز ارتش نام گرفت و این روز نماد تقدیر و تشکر ملت ایران از جانفشانی های نیروهای مقتدر ارتش برای پاسداشت از نظام و کشور است.
استاندار اصفهان افزود: ارتش ایران همواره برای برافراشته نگه داشتن استقلال ایران اسلامی و پرچم کشور و صیانت از مردم آماده حماسه آفرینی و جان فشانی است.
زرگرپور با اشاره به اینکه ایران اسلامی طلایه دار استکبار ستیزی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران سردمدار مقاومت در منطقه پرآشوب خاورمیانه است و به لطف خدا و حضرت ولی عصر (عج) امروز تمام توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی ناکام شده است.
وی با اشاره به اینکه 29 فروردین علاوه بر روز ارتش، بزرگداشت روز نیروی زمینی ارتش نیز هس، گفت: نیروی زمینی ارتش ستون فقرات این نهاد مقتدر نظامی است و همواره باید آمادگی خود را حفظ کند.
استاندار اصفهان در ادامه به در پیش بودن 29 اردیبهشت روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در این روز، مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات رویداد مهم دیگری را در تاریخ این مرز و بودم رقم خواهد زد.
وی اضافه کرد: بدون شک انتخابات 29 اردیبهشت امسال با شکوه و در کمال آرامش و امنیت برگزار می شود و همانند گذشته عامل وحدت ملت ایران و باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه حضور دهها میلیونی مردم ایران در انتخابات باعث تقویت نیروهای مسلح خواهد شد، گفت: حضور حداکثری مردم ایران در پای صندوق های رای، بار دیگر وجود مردمسالاری دینی در ایران را به جهانیان نشان خواهد داد.
هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.
29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادتهای پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.