ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون برگزاری نشست تخصصی "بررسی اثرات موریانه و عوامل بیولوژیکی در سازه‌های چوبی"  اظهار داشت: این نشست با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران ژاپنی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، پایگاه جهانی نقش جهان و موسسه تحقیقات ملی فرهنگ توکیو در خانه دهدشتی به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نشست تخصصی حاصل تفاهم‌نامه منعقد شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: قرار است در این نشست تخصصی تجربیات کارشناسان صاحب نظر توکیو که در زمینه حفاظت از سازه‌های چوبی صاحب سبک هستند، استفاده شود.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان سازه‌های چوبی تاریخی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: در ایوان ستوندار عالی قاپو و چهلستون و تزئینات مساجد تاریخی اصفهان از سازه‌های چوبی استفاده شده است که بررسی اثات موریانه و عوامل بیولوژیکی و استفاده از تجربیات متخصصان ژاپنی می‌تواند ما را در حفاظت هرچه بیشتر از این سازه‌ها یاری کند.

وی درباره حضور کارشناسان و مرمت‌گران مختلف دیگر کشورها در اصفهان بیان کرد: حضور این کارشناسان حاصل انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی با کشورها است که پایگاه و کارگاه آموزشی انتقال این تجربیات به دلیل ظرفیت‌های میراثی فراوان در اصفهان، در این شهر برپا می‌شود.

وی گفت: در طول برگزاری این نشست‌های تخصصی قراردادهای همکاری دوطرفه بین میراث فرهنگی و کارشناسان مرمت کشورهای صاحب سبک امضا می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619933
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.