به گزارش ایرنا محسن مومنی شریف شامگاه شنبه دراصفهان افزود: اما اکنون با حضور هنرمندان انقلابی، شاهد پیشرفت عمیقی هستیم که درعرصه فرهنگ و هنر رخ داده است.
وی در مراسمی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد ، افزود: در بخش معنوی و زیرین فرهنگ آمار کمتری وجود دارد اما با مقایسه هنر اکنون و پیش از انقلاب می توان پیشرفت آن را مشاهده کرد.
مومنی شریف بیان کرد: اصفهان و مردم آن همیشه هنرآفرین بوده اند و در همه جا تعریف هنر این شهر را می شنوید.
وی گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ ایران اسلامی است اما درزمینه معرفی اسوه ها به ویژه حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس کمتر فعالیت هنری انجام داده و این در حالیست که نقش اصفهانی ها در دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.
رئیس حوزه هنری کشور افزود: نگاه مکتب هنر انقلاب اسلامی به واقعیت و هنر هستی با رئالیسم ماتریالیستی و مارکسیستی متفاوت است.
مومنی شریف افزود: مهم ترین ویژگی این مکتب هنری این است که هنرمندان آن به واقعیتی فراتر از عالم مادی نیز اعتقاد دارند و بر این اساس هنرمند انقلاب اسلامی جهانی وسیع را در برابر خود می بیند.
وی با بیان اینکه توجه به ماوراء، عالم غیب، مبداء و معاد، کارهای هنری را ماندگار و جاویدان می کند، گفت: نگاه این مکتب به انسان با نگاه دیگران متفاوت است چراکه ما انسان را مکلف و خلیفه الهی می دانیم و مسیر وی را به سمت جاودانگی و بازگشت به سوی پروردگار دنبال می کنیم.
مومنی شریف خاطر نشان کرد: از بخش های مهم ادبیات و سینمای انقلاب توجه و معرفی سیره انسان های نمونه است که برگرفته از دیدگاه قرآنی و توجه آن به معرفی اسوه هاست.
مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری نیز در این مراسم، گفت: حوزه هنری محیطی است که می تواند پاتوق هنرمندان بنام و صاحب اندیشه باشد تا تجارب هنری نسل به نسل در آن منتقل شود.
در پایان این مراسم از تابلوی 'تخت سلیمان' اثر زینت السادات امامی رونمایی شد.
بوجود آورنده این اثر در توضیح این اثر هنری خود، گفت: این تابلوی نفیس که الهام گرفته از آیات قرآن کریم است به توضیح احوالات حضرت سلیمان می پردازد، ابعاد آن 50 در 70 است و دارای پنج هنر از جمله هنرهای سوخت، نگارگری، تذهیب است.
بانو امامی افزود: خلق این تابلو حدود دو سال کار برده است و پس از رونمایی در این مراسم در موزه حوزه هنری استان اصفهان نگهداری می شود.
همچنین در این مراسم از کتاب های 'ستارگان هنر'، 'کمی تا قسمتی تبسم'، 'کمند'، ' زندگی در سایه'، ' مرغ عشقم را آزاد کنید' و 'زیرکانه' رونمایی شد.
ت/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.