به گزارش ایرنا، رضا داد شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان گفت: آنچه در حوزه ساخت و ساز سینما در دولت تدبیر و امید رخ داده است بسیار قابل توجه بوده است.
وی افزود: در کل کشور درآمدهای سینما در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل پنج برابر شده است و مخاطبان آن 3.5 برابر شده است.
مشاور عالی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جای افتخار است که رشد مخاطبان سینما در اصفهان از میانگین کشوری نیز بیشتر بوده است و هفت برابر قبل شده است و اگر قرار است سه محور هنر، گردشگری و علم و فناوری در اصفهان توسعه یابد، هنر زیرساختی برای دو حوزه گردشگری و علم و فناوری است.
وی تاکید کرد: تاثیر فرهنگ و هنر در اجتماع بسیار زیاد است و می تواند درمانگری و راهگشایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: هم اینک 600 سینما درکشور فعال است که هر کدام دارای بیش از دو فیلم هستند ولی ظرفیت های امسال تولید فیلم در کشور100 فیلم است.
مشاور عالی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید فرصت را برای حضور جوانان به عرصه های هنری باز کرد و محصولات مناسب سینمایی، مستند، فیلم کوتاه برای نمایش های خانگی، تلویزیونی و سینمایی تولید کرد.
پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان شامگاه شنبه با حضور مشاور ارشد سازمان سینمایی کشور، جمعی از مسئولان و هنرمندان استان و کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
برای ساخت و تجهیز این پردیس سینمایی اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 500 هزار میلیون تومان هزینه شده است که با مشارکت شهرداری اصفهان، حوزه هنری، موسسه سینمایی بهمن سبز، سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر تامین اعتبار شده است.
/7134/پ / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.