به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جواد محمدی فشارکی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح ویژه نوروزی نظارت بر واحدهای صنفی استان اصفهان اظهار داشت: با حمایت‌های همه جانبه هیئت رئیسه، بازرسی استان اصفهان دو سال متوالی به عنوان بازرسی برتر کشوری معرفی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی بازرسی‌های طرح ویژه نوروزی افزود: از اول اسفندماه سال گذشته تا 25 فرودین‌ماه سال جاری 46 هزار و 544 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل 775 پرونده شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که براساس گزارش‌های صورت گرفته در سال 94 بیش از 12 هزار پرونده داشتیم که برای تعزیرات حکومتی ارسال شده بود، یعنی به صورت میانگین ماهانه یک‌هزار پرونده تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه در سال جاری 54 درصد کاهش پرونده و بیش از 16 درصد افزایش بازرسی داشتیم، تصریح کرد: در این راستا باید گفت زمانی که افزایش بازرسی داریم باید افزایش پرونده هم داشته باشیم اما با این حال 54 درصد کاهش پرونده را داشتیم که علت آن بازرسی‌ها، حضور مستمر بازرسان، آموزش‌هایی که بازرسان در سال 95 به متصدیان واحد صنفی آموزش دادند و فرصتی است که برای اصلاح رفع خطا به آن ها داده شده است.

محمدی فشارکی بیان کرد: بازرسان اصناف در بازرسی‌های نوروزی 20 کیلوگرم گوشت سفید فاسد شده، 300 کیلوگرم گوشت قرمز فاسد شده و 13 کیلوگرم انواع گوشت حرام مانند گوشت خوک، گراز و بوفالو را در واحدهای صنفی کشف و با هماهنگی اداره بهداشت معدوم کردند.

وی ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی را 14 میلیارد و 32 میلیون و 929 هزار و 545 ریال دانست و گفت: در این برهه تعداد بازرسی‌ها به نسبت مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با بیان اینکه بالا رفتن آمار بازرسی‌ها به خودی خود سبب افزایش شناسایی متخلفان می‌شود، ادامه داد:‌ مقایسه آماری تخلفات برخی از صنوف به نسبت صنوف دیگر خود حاکی از تغییر رویه و رشد آگاهی واحدهای صنفی زیرمجموعه برخی اتحادیه‌ها است.

محمدی فشارکی با اشاره به آمار تخلفات نوروزی برخی از واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده در دایره بازرسی و شکایت‌های مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اتحادیه نانوایان با رشد 320 درصدی تخلفات، اتحادیه آرایشگران زنانه با رشد 200 درصدی تخلفات و اتحادیه گلفروشان با ثبت رشد تخلفات 33 درصدی در صدر لیست واحدهای صنفی متخلف در عید نوروز قرار گرفتند.

عملکرد مناسب اتحادیه گز، شیرینی و آجیل و خشکبار

وی با بیان اینکه بهترین عملکرد در زمینه کاهش تخلفات را اتحادیه گوشت سفید، گز و شیرینی و آجیل و خشکبار به خود اختصاص دادند، افزود: ‌رتبه نخست کاهش تخلفات به اتحادیه گوشت سفید اختصاص دارد و این اتحادیه توانسته با کاهش 91 درصدی تخلفات در صدر قرار گیرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان ادامه داد: رتبه دوم و سوم کاهش تخلفات نوروزی به اتحادیه گز و شیرینی و نیز اتحادیه آجیل و خشکبار می‌رسد، این دو اتحادیه با عملکرد خود توانستند کاهش 84 درصدی تخلفات را برای اتحادیه خود در ایام نوروز به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه رتبه چهارم کاهش تخلفات به  اتحادیه خرازی و تریکوفروش اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این اتحادیه در ایام نوروز توانسته تخلفات در صنف خود را 68 درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل کاهش دهد.

محمدی فشارکی اتحادیه اغذیه و ساندویچ را با ثبت کاهش 67 درصدی در رتبه پنجم، اتحادیه گوشت قرمز با ثبت کاهش 63 درصدی در رتبه ششم، اتحادیه چلوکبابی و رستوران با کاهش 58 درصدی در رتبه هفتم، اتحادیه سراجان با کاهش 57 درصدی در رتبه هشتم، اتحادیه تولید و فروش آبمیوه و بستنی با کاهش 50 درصدی تخلفات در رتبه نهم و اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی را با کاهش 43 درصدی در رتبه دهم رده بندی اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم اختتامیه طرح  ویژه نوروزی نظارت بر واحدهای صنفی استان اصفهان از بازرسان اتاق اصناف تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617352
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.