به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، جمعه شب مراسم یادبود شهید صیاد شیرازی به همراه 150 شهید پایگاه مسجد صفاری کاشان و با حضور آیتالله اعتمادی، مسئولان منطقه و مردم شهیدپرور کاشان برگزار شد.

امیرسرتیپ رضا خرم طوسی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت زینب (س) اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی به شهر کاشان علاقه زیادی داشت زیرا این شهر دیار مومنان بود و علمای و فضلای به نامی داشت و جوانان این خطه نیز درس فضلا را به خوبی فرا گرفته بودند.

مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی به مساجد کاشان علاقه وصف ناشدنی داشت، افزود: بچه مذهبی‌های ارتش، بسیج و سپاه از اقصی نقاط کشور در زمان جنگ با وجود آنکه در زمینه‌های مختلف متخصص بودند، پا به رکاب گذاشتند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ضمن اشاره به رزم تکاور و توضیحاتی پیرامون آن خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی در دوره تکاوری خود در ایران و دوره بالستیک در خارج از ایران با اختلاف رتبه ممتاز شد اما با وجود چنین مرتبه‌ای حضور در مسجد را به خاطر حالت معنوی خاص آن دوست داشت.

خرم طوسی ضمن اشاره به دیدگاه‌های شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: یکی از دیدگاه‌های شهید صیاد شیرازی آن بود که باید نیروهای مسلح با یکدیگر متحد شده و عملیات انجام دهند و به همین جهت در عملیات طریق القدس به بعد هر زمان که اتحاد بین نیروهای مسلح وجود داشت به فتوحات قابل توجهی دست پیدا می‌کردیم.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی شفایافته امام رضا (ع) است، ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی سروان بود که در شمال غرب کشور پا به عرصه گذاشت و پس از گذشت فراز و نشیب‌ها به فرماندهی نیروی زمینی ارتش رسید و در طول فرماندهی خود اقدامات شایسته‌ای را انجام داد.

مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهید صیاد شیرازی بیان کرد: به کارگیری اساتید و بزرگان از جمله اقدامات عمومی صورت گرفته توسط شهید صیاد شیرازی بود و این شهید در سال 65 به دلیل برخی موارد از سمت خود استعفا داد و امام راحل او را به عضویت شورای عالی دفاع منسوب کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی به نماز اول وقت اهمیت می‌داد، تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی یک نظامی متخصص و یک مبلغ مذهبی در حد توان خود بود و از آنجا که توانست انضباط نظامی را با انضباط دینی منطبق سازد، در کار خود موفق شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616265
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.