به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله سیدمحمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به سالروز ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: امام راحل ارتش را با حمایت‌های بی دریغ تقویت کردند و همان اوایل زمزه انحلال ارتش به بهانه اینکه نیروهای ارتش از رژیم ستمشاهی هستند، به گوش می‌رسد که امام راحل این توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: ارتش قهرمان ایران در دوران دفاع مقدس برگه‌های زرینی از افتخار دارد و عملیات‌های مهمی را بر عهده گرفت و حدود 48هزار شهید را تقدیم اسلام کرد و امروز ارتش تحت فرماندهی رهبر انقلاب اسلامی با یک دست سلاح و با یک دست قرآن در خدمت نظام اسلامی و مردم و افتخار نظام اسلامی و مقام عظمای ولایت است.

موسوی با بیان اینکه ارتش در بزنگاه‌ها در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دشمن به خودش جرات نیمدهد که به ایران تعدی کند و میداند که اگر اشتباهی مرتکب شود با جواب دندان شکن جمهری اسلامی ایران مواجه میشود و پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل نیز یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف امسال تصریح کرد: در مراسم امسال شاهد استقبال چشمگیر جوانان در کل کشور بودیم به حدی که فضای مناسبی برای استقبال آنها مهیا نبود و باید در سالهای آتی ظرفیت های بیشتری را فراهم کنند زیرا جوانان با وجود مشغله تحصیل در این مراسم شرکت کردند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه اعتکاف جوان ما را از وسوسه های شیطان حفظ می‌کند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نیروهای نظامی فرمودند که امروز دشمنان ما یک جنگ روانی علیه ما و مسئولان راه اندازی کردند و مرتبا القا میکنند که نمی‌توانید و یاس و ناامیدی در میان مردم را ترغیب می‌کنند و مسئولان نیز با اشتباه محاسباتی خود در عملکردها به اهداف نرسند.

موسوی با بیان اینکه مردم ایران در طول انقلاب با خوداتکایی شگفتی آفریده است، بیان کرد: در انتخابات آینده افرادی به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند و وظیفه نهادهای اجرایی و نظارتی بررسی صلاحیت ها است و این یک وظیفه سنگینی است و باید عادلانه قضاوت کرده و از سلیقه ای برخورد کردن دوری کنند.

وی تاکید کرد: استکبار تمام قد به جهت بر هم زدن انتخابات وارد عمل شده و تبلیغات علیه نظام اسلامی و برخی کاندیداها در برخی شبکه های ماهواره ای و مجازی گواه این مطلب است و قصد دارند انتخابات را دو قطبی کرده و جامعه را متشنج کنند در حالی که اصل محبت و همدلی نباید فراموش شود.

امام جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به حمله آمریکا به فرودگاه سوریه گفت: هدف از این حمله حفظ داعش و ادامه جنگ در سوریه است در حالی که این حمله مجوز شورای امنیت و کنگره آمریکا را نداشت و نقض آشکار اراضی یک کشور است.

قانون ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری اصلاح شود

حجت الاسلام مهدی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد اردهال کاشان ضمن اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: در کنار مضجع علی بن باقر (ع) از 400 معتکف میزبانی شد و پیر و جوان نیز در این مراسم شرکت کرده بودند و هدف از شرکت در این مراسم ارتقاء معنویت وجودی آنها بود.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان ضمن تشکر از مسئولان برگزاری اعتکاف در مشهد اردهال کاشان افزود: برای ارتقاء سطح جایگاه مشهد اردهال کاشان روستاها باید خود را از حالت جزیره ای بیرون بیاورند و با اتحاد یکدیگر این مهم تحقق می یابد.

سلیمانی ضمن اشاره به برگزاری یادواره شهدا در روستای کله کاشان با حضور فرزند شیخ کافی و مراسم نخل گردانی در روستای علوی و ثبت این مراسم در فهرست ناملموس کشور خاطرنشان کرد: روز سه شنبه روز ارتش و نیروی زمینی است و به لطف خدا ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین ارتش های دنیا است.

وی گفت:  تاکنون بیش از 900 نفر برای ریاست جمهوری شرکت کردند که این مورد برای نظام جمهوری اسلامی خوب نیست در حالی که در قانون اساسی واجدین شرایط برای نامزدی انتخابات مشخص شده‌اند و وظایف ما در انتخابات نیز سنگین است زیرا انتخابات بهترین میدان ظهور بصیرت انقلابی در تعیین سرنوشت خود است.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان اینکه هدف دشمن یاس و ناامیدی از نظام جمهوری است، تاکید کرد: شعار ملت ایران است که رانت و فساد، نجومی بگیری، دزدی و غیره است و لازم است مسئولان بدانند یکی از معیارهای عملکرد مسئولان رفتار دشمنان است.

فرهنگ دینی در جامعه گسترش یابد

حجت الاسلام محمدرضا نجفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد آران و بیدگل اظهار داشت: محور کار تبلیغاتی کاندیداها ایمان و تقوا باشد و به ضعف دیگران کاری نداشته باشیم و آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب نکنیم زیرا مهم آن است که کاندید باید با ایمان، با تقوا و امانتدار باشد.

امام جمعه موقت ابوزید آباد آران و بیدگل ضمن اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در مورد پذیرش مسئولیت افزود: باید فخر و غرور یک کاندید شکسته شود و این مهم مورد تاکید معصومان است و در روایات متعددی به این مهم اشاره شده است.

نجفی ضمن اشاره به سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان ارشد ارتش ملاقات کردند و در این دیدار رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند با اتکا به نفس روز به روز بر ظرفیت‌های خود بیفزایند و خدمت خالصانه به مردم از بزرگترین عبادت‌ها است.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از ورود کالایی که موجب تعطیلی کارخانه‌های داخلی می‌شود، تصریح کرد: هدف پیامبران از مجاهدت‌ها تشکیل حکومت دینی است و به همین جهت باید ایمان و فرهنگ دینی در جامعه گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615737
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.