جانشین منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم برای چهارمین سال متوالی در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهان برگزار شد.
سرهنگ ستاد محمد پیراسته آیین ادامه داد: در این مراسم یکصد سرباز وظیفه معتکف شدند.
وی افزود: در این مراسم معنوی که به مدت سه روز برگزار شد، برنامه های معنوی متعددی از جمله قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، ادعیه اعتکاف، اعمال ام داوود، سخنرانی اخلاقی و محفل انس با قرآن برگزار شد.
سرهنگ پیراسته آیین گفت: اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است و امروز به برکت انقلاب در دانشگاهها، پادگان و بسیاری از مساجد برگزار می شود‌.
وی ادامه داد: حضور جوانان سرباز در این مراسم موجب افتخار نیروهای مسلح و ارتش است ونشان از پاکی و حس معنوی این سربازان است زیرا در جایی که بسیاری از جوانان مشغول کارهای دیگری هستند جمعی از جوانان مومن سه خلوت با خدا را انتخاب می کنند.
همچنین مسوول عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز در این نشست گفت: دشمن با بهره گیری از تمامی ابزارها و مشغول سازی جامعه به کارهای بیهوده، تلاش می کند نام خدا را از زندگی حذف کند.
حجت الاسلام حسن پرورش امارت، افزود: برخی به غلط رسیدن به شادی و نشاط را در رقص و امثال آن مطرح می کنند، در حالی که قرآن آرامش واقعی را در پرتو ذکر خدا می داند زیرا شادی و نشاط زمانی پایدار خواهد بود که به آرامش قلبی منتج شود.
وی اظهار کرد: امروز آشتی دادن جوانان با دین، از مهمترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.
مسوول عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: مسوولان موظف هستند در هر رده ای زمینه های برگزاری برنامه های دینی و معنوی را برای جوانان فراهم کنند.
وی با بیان اینکه سربازی یکی از مراحل دوران جوانی است، گفت: برگزاری مراسم اعتکاف سربازی از جمله برنامه هایی است که عقیدتی سیاسی ارتش به منظور ارتقای روحیه معنوی سربازان در دستور کار قرار داده است.
رییس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ایام هفته ارتش، گفت: برگزاری اعتکاف، برگزاری ده محفل انس با قرآن، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های معنوی این هفته است.
وی اظهار کرد: همچنین در این هفته برنامه های دیگری از جمله دیدار با پیشکسوتان، تجلیل از سربازان نمونه، پیاده روی خانوادگی و تجلیل از خانواده های موفق پدافند هوایی در منطقه شهید نصر اصفهانی برگزار می شود.
آیین اعتکاف در ایام البیض از 13 تا 15 رجب واقع شده که در مساجد جامع مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.
به گفته رییس ستاد مرکزی اعتکاف امسال بیش از 800 هزار نفر در سراسر کشور معتکف شدند.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.