به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از کسبه استان اصفهان مبنی بر کلاهبرداری فردی از آنان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته فردی با معرفی خود به عنوان تاجر برنج با در دست داشتن مدارک شناسایی و هویتی جعلی و یا به نام افراد دیگر اقدام به دریافت دسته چک از یکی از بانک‌ها کرده و سپس با استفاده از این چک‌های بی هویت اقدام به خرید و فروش اجناس و اقلام در سطح بازار کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات که توسط کارآگاهان صورت گرفت، مشخص شد که این فرد در زمینه‌های جعل عناوین و مدارک و کلاهبرداری از مالکان املاک و خودرو در استان‌های دیگر کشور نیز فعالیت‌هایی داشته است.

وی بیان کرد: سرانجام با تحقیقات علمی و تخصصی ویژه رد پای این مجرم حرفه‌ای در یکی از استان‌های کشور به دست آمد و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی با همکاری پلیس آگاهی آن استان متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

خسروی ادامه داد: هم اکنون 12 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شدند که 9 نفر آنها از اصفهان و سه نفر دیگر از استان‌های چهار محال و بختیاری، فارس و هرمزگان هستند.

وی با اشاره به اینکه متهم تاکنون به 20 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است، گفت: این متهم 40 ساله که دارای مدرک تحصیلی سوم ابتدایی است به قدری در کار خود حرفه‌ای و متبحر بوده که توانسته تنها در یک مورد با مدارک جعلی، ملکی به ارزش 10میلیارد و 512 میلیون ریال کلاهبرداری کند.

جاساز 20 کیلو تریاک زیر صندلی‌های پیکان

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: در بازرسی از یک دستگاه سواری پیکان مقدار 20 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

سرهنگ غلامرضا براتی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از محور سمیرم-آباده به یک دستگاه سواری پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو مقدار 20 کیلوگرم تریاک که زیرصندلی‌های خودرو جاساز شده بود، کشف شد، افز.د: در این خصوص سه سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد.

سارق احشام در دام پلیس خمینی شهر

ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر در عملیاتی ضربتی موفق شدند سارق احشام را دستگیر و 25 راس دام سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان خمینی شهر بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ علی جعفری نژاد افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی و بررسی‌های تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق تعداد 25 راس دام سرقتی کشف شد و تحقیقات در خصوص بررسی تکمیلی پرونده و کشف سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به کلیه دامداران توصیه کرد، محل نگهداری احشام را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر مجهز کرده و از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می‌کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید، نسبت به تجهیز نگهبانان به وسایل حراستی و ارتباطی نظیر تلفن همراه اقدام گردد، به نگهبانان و کارگران آموزش داده شود که هر گونه موارد مشکوک را سریعا به پلیس اطلاع دهند، هر چند وقت به صورت غیر مترقبه در طول شبانه روز از نگهبانان بازدید وسرکشی کنید.

توقیف 700 میلیون ریال بادام و گردوی قاچاق در اصفهان

ماموران انتظامی شهرستان اصفهان، در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک وانت پیکان بیش از یک تن بادام و گردوی خارجی قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ حسن یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از محورهای ورودی شهر اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک وانت پیکان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این دو خودرو مقدار یک تن و 300 کیلو گرم بادام و گردوی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد، افزود: ارزش اقلام کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 700 میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه دو خودرو توقیف و دو راننده دستگیر و مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615214
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.