به گزارش ایرنا، علیرضا غیورعصر روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اردستان افزود: دست اندرکاران مربوطه با حساسیت و جدیت بیشتری در راه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در شهرستان قدم برداشته و نوع عملکرد خود را تغییر دهند.
وی گفت: خانواده هایی درشهرستان به نوعی درگیر مشکلات مصرف مواد مخدر هستند که همین امر باعث شده اختلافات و از هم پاشیدگی خانوادگی بوجود آید.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان خاطرنشان کرد: اگر بحث مصرف مواد مخدر و تامین هزینه برای مصرف کننده مطرح نبود آمار سرقت در منطقه بسیار کمتر می شد.
فرماندار اردستان با بیان این که خوشبختانه در شهرستان در خصوص ترک اعتیاد افراد معتاد تلاش های زیادی صورت گرفته خاطرنشان کرد: کارهای زیاد دیگری باید انجام شود و مراقبت های بیشتری برای متحول کردن سطح زندگی افراد بهبود یافته نیاز است.
غیور افزود: یکی از وظیفه های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و مبارزه با افزایش و گسترش مصرف مواد مخدر در سطح جامعه بوده و هر دستگاه نیازمند تدوین برنامه جامع و موثر در این ارتباط است.
وی تامین فرصت شغلی برای افراد بهبود یافته را مهم اعلام و تصریح کرد: تعدادی از کارفرمایان پذیرفته اند این افراد را مشغول بکار کنند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان گفت: اهمیت فعالیت در بحث مواد مخدر بسیار مهم و ضروری است اما محرمانه بودن آمار و اطلاعات باعث شده وضعیت مناسبی در خصوص معتادان شهرستان وجود نداشته باشد.
غیور تدوین برنامه جامع پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سال 96 را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اداره بهزیستی با همکاری دستگاه های مرتبط با این بحث نقشه راه را تهیه کنند تا از پراکندگی پیشگیری شود.
شهرستان اردستان با یک مرکز ترک اعتیاد متادون درمانی ام ام تی ساحل امید با 214 نفر تحت پوشش و مرکز مشاوره ساحل سلامت در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.