حجت الاسلام حسن بابایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این افراد در560 باب مسجد استان اصفهان معتکف شده و این سه روز به عبادت می پردازند.
وی افزود: بیش از 10 درصد از شرکت کنندگان در آیین اعتکاف جوان هستند که سال به سال به جمعیت جوانان و نوجوانان معکتف افزوده می شود.
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امسال ثبت نام در اعتکاف بر اساس سامانه جامع اعتکاف انجام شد و رصد وضعیت استان به خوبی انجام می شود.
وی با اشاره به برنامه های این آیین معنوی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی و آموزشی برای معتکفان برنامه ریزی شده که در مساجد انجام می شود و عموم مردم نیز از بخش عمومی آیین معنوی اعتکاف می توانند استفاده کنند.
حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی نیز در مساجد خاص و مساجد دانشگاه ها برگزار می شود که برنامه های عمومی و جانبی اعتکاف ویژه همین قشر و تناسب با سن آن ها انجام می شود.
سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در550 باب مسجد استان اصفهان برگزار شد که از این تعداد 69 باب مسجد در شهرستان اصفهان پیش بینی شده بود.
سنت حسنه اعتکاف (ایام البیض) از سحرگاه 13 رجب آغاز و تا غروب 15 رجب ادامه دارد که این مراسم امسال برابر با (22 تا 24 ) فروردین ماه 96است.
ت / 7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.