به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور سه شنبه شب در دیدار با هیات اقتصادی فرانسوی در تالار اشرف واقع در استانداری اصفهان افزود: اصفهان قدمت 10 هزار ساله دارد و چهار بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و جزو 10 شهر دیدنی دنیاست.
وی با بیان اینکه اصفهان با بیش از پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و 107 شهر، صنعتی ترین استان کشور و دومین استان دانشگاهی ایران پس از تهران است ،گفت: استان اصفهان منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری سایر کشورهاست.
وی با اشاره به اینکه فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گردشگر به اصفهان را دارند ، گفت : اکنون از 86 کشور از جمله کشورهای اروپایی گردشگر داریم و مسئولان سایر کشورها نیز علاقه مند به بازدید از اصفهان هستند.
استاندار اصفهان افزود: پیش ازبرجام حضور گردشگران در اصفهان کمتر بود ولی اکنون این تعداد افزایش یافته به صورتی که با کمبود امکانات و هتل برای گردشگران خارجی مواجه می شویم.
وی همچنین گفت: اتاق بازرگانی اصفهان قوی ترین اتاق بازرگانی کشور است و ارتباط خوبی با کشورهای دیگر و جایگاه خوبی در اصفهان دارد و از اینکه اتاق های بازرگانی ایران و پاریس ارتباطات خوبی با هم برقرار کرده اند ،خرسندیم.
زرگرپور ادامه داد: برای گسترش همکاری و ارتباط علمی میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه اصفهان و فرانسه آماده ایم.
رئیس استان اووت دوسن فرانسه در این جلسه مشترک با تشکر از میزبانی اصفهان گفت: این هیات امروز برای از سرگیری روابط با ایران در اصفهان حضور دارد .
پاتریک دووجیان با اشاره به حضور مسئولان و رئیس اتاق بازرگانی پاریس در جلسه افزود: این اتاق بزرگترین اتاق بازرگانی دنیاست و نقش بسیار مهمی در زمینه آموزش دانشجویان مدیریت دارد.
وی همچنین ادامه داد: دو استان اووت دوسن و ایولین پویاترین استان های اقتصادی فرانسه هستند و هدف ما ایجاد روابط بسیار مستحکم با ایران است همانطور که ما دوست های قدیمی و واقعی ایران هستیم.
وی بیان کرد: تعداد گردشگران فرانسوی که به ایران می آیند بسیار افزایش یافته است و توسعه این فرآیند ادامه خواهد داشت و این امر برای اصفهان اهمیت خاصی برای روابط ایران و فرانسه و نیز برای استان گردشگری اصفهان دارد.
رئیس استان اووت دوسن فرانسه افزود: ایرانیان به خوبی فرانسه را می شناسند و منطق تاریخی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که کشورهای ما از جهات بسیاری شبیه هم و صاحب نفوذ هستند و نقش بسیار زیادی در برقراری صلح بازی می کنند.
همچنین رئیس استان ایولین فرانسه در این جلسه گفت: امروز در جلسه مشترک با اتاق بازرگانی استان اصفهان تصمیم گیری شد برنامه های در زمینه توریسم و آموزش در این زمینه برگزار کنیم.
پیر بدییر افزود: می توانیم در زمینه ارتقای صنعت گردشگری در اصفهان فعالیت های زیادی داشته باشیم و همچنین ما مدارس زیادی در زمینه مدیریتی و آشپزی داریم و نیز همکاری های مفیدتری خواهیم داشت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی پاریس نیزگفت: همواره روابط محکم و دوستانه میان کشور برقرار بوده است که از آن جمله می توان گفت که ما پذیرای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو بودیم و دوم اینکه قرن ها پیش روابط دیپلماتیک بین ایران و فرانسه در ورسای شکل می گیرد این نشان دهنده دوستی میان دو کشور ایران و فرانسه است.
ژان کلود کاریلس افزود: پیشنهاد می کنم نمایشگاهی با عنوان از ورسای تا اصفهان و یا از اصفهان تا ورسای را در این محل که بسیار گردشگری است برگزار کنیم که اگر ایران موافقت کند این نمایشگاه را بازگشایی خواهیم کرد.
نشست مشترک رسول زرگرپوراستاندار اصفهان و هیات فرانسوی متشکل از روسای استان های اووت دوسن و ایولین فرانسه و مسئولان اتاق بازرگانی پاریس و هیات همراه سه شنبه شب در تالار اشرف اصفهان برگزار شد.
این هیات در سفر 24 ساعته خود به اصفهان با مسئولان اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز دیدار کردند.
گ /7135 /6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.