به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید جواد تکیه با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) بیش از 150 مرد از در سنین مختلف برای حضور در مراسم اعتکاف وارد مسجد اعظم آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) شدند و روزه داری و عبادت را آغاز کردند.

مدیر اجرایی آستان هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افزود: بیش از صد نوع برنامه فرهنگی تبلیغی برای اعتکاف حرم مطهر هلال بن علی(ع) در نظر گرفته شده که این برنامه‌‌ها شامل سخنرانی و بیان معارف دینی، بیان احکام، حلقه معرفت، محفل قرآنی، مناجات‌خوانی، خدمات مشاوره تربیتی و اعتقادی، مدیحه‌ سرایی، قرائت دعا و زیارت است.

تکیه خاطرنشان کرد: بیش از 20 قاری مطرح استان و کشور برای آموزش و ختم کلام وحی نیز در این مساجد مشارکت دارند و در این ایام هشت سخنران در جمع معتکفان مسجد اعظم آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) به ایراد سخنرانی می‌‌پردازند.

وی گفت: مراسم معنوی اعتکاف از روز سیزدهم تا 15 رجب ماه برگزار می شود و معتکفان در این سه روز علاوه بر روزه‌داری به راز و نیاز با معبود خود می‌پردازند و اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه نشینی است و معتکف گوشه‌ای را برای خویش بر می‌گزیند و در خلوتی معنوی به ذکر خداوند می‌پردازد و در عمل فرو شستن از همه اعمال دنیوی است و بزرگترین پیش آمد توحیدی و معنوی پیش از ماه رمضان است.

تکیه با بیان اینکه در اعتکاف تمام گناه انسان می‌ریزد و می‌سوزد و حکمت آن به اندازه فریضه حج عمره برای معتکف دارای پاداش و اجر معنوی است، تاکید کرد: اعتکاف همزمان با سحرگاهان روز سیزدهم رجب آغاز می‌شود و معتکف به مدت سه روز از درون مسجد جز برای انجام اعمال ضروری مانند شهادت دادن خارج نشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613029
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.