به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران و بنیادکار ازبکستان از ساعت 20 امروز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند. شاگردان حسینی تا پیش از این مرحله با 4 امتیاز در رده سوم گروه c قرار گرفته بود و برای پیروزی در مقابل بنیادکار به میدان که با نتیجه پیروزی در این بازی وضعیت خود را جدول گروه c بهبود بخشد. در پایان نیمه اول نیز به خواسته خود رسیدند و با تک گل وحید محمد‌زاده به رختکن رفتند.

ذوبی‌ها با ترکیب رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و جری بنگستون رو به روی بنیادرکار قرار گرفت. 

و در آن سوی میدان شاگردان سرگئی لوشچان با ترکیب موروتجان زوخوروف، رستم‌جان آشورماتوف، کمیلوف، جاولون میرعبدالله‌اف، دوسان میچیچ، الدور شومورودف، سردوربک عظیموف، دیلشودبیک آخمادعلی‌اف، اوتابک شوکوروف، خورشید گی‌یوسف، میرجمال اوسیموف به مصاف شاگردان مجتبی حسینی رفتند. 

بازی راس ساعت 20 با سوت محمدتقی الجعفری، داور سنگاپوری این دیدار آغاز شد.

اولین موقعیت حساس ذوب‌آهن در دقیقه سه بازی به دست آمد. جری بنگسون با ضربه سر احسان پهلوان زاده را پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد که وی با یک شوت محکم توپ را به سمت دروازه فرستاد که راهی به دروازه پیدا نکرد و از بالای دروازه به  بیرون فرستاد.

اما طولی نکشید تا ذوب‌آهن از سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شود و مهدی مهدی‌پور با یک ارسال دقیق بر روی دروازه بنیادکار و ضربه سر وحید محمد زاده، توپ به درون دروازه راه پیداکند تا شاگردان حسینی خیلی زود و در دقیقه 5 به گل دست پیدا کنند.

پس از گل نماینده ایران بازی برای دقایقی آرام شد و دو تیم با پاس کاری های کوتاه سعی بر مالکیت توپ داشتند.

دقیقه 14 توپ‌های متعددی بر روی دروازه رشید مظاهری ارسال شد که با دفع مناسب مدافعان و دروازه‌بان سبزپوشان همراه بود.

دقیقه 17 احسان پهلوان سانتر مناسبی را بر روی دروازه بنیادکار ارسال کرد که سید محمد‌رضا حسینی نتوانست ضربه‌ای به توپ وارد کند و بروی روی زمین افتاد.

پس از موقعیت‌های حساسی که ذوب‌آهن بر روی دروازه نماینده ازبکستان وارد کرد، نوبت بنیادکار بود تا با یک نفوذ سریع از سمت راست ذوبی‌ها به محوطه جریمه آنها وارد شوند که با دفع ذوبی‌ها همراه باشد.

در دقیقه 22 نوبت مهدی‌پور بود تا با یک شوت از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای رسیدن به گل دوم امتحان کند که زوخوروف در دو مرحله جمع کرد.

در دقیقه 23 احسان پهلوان بازهم از سمت راست بنیادکار نفوذ کرد و توپ را بر روی دروازه بنیادکار ارسال کرد که با ضربه سر ناقص بنگسون توپ به کرنر راهی شد.

ضربه کرنر نیز بر روی دروازه ارسال که داور مسابقه خطای بازیکنان ذوب‌آهن را برروی بازیکن بنیادکار گرفت و ضربه کرنر نیز راهی به جایی نبرد.

 بازی برای دقایقی در میانه میدان دنبال می‌شد تا در دقیقه 33 جری بنگستون بهترین فرصت را داشت تا اختلاف گل را 2 برابر کند ولی ارسال حسینی و ضربه سر او از مقابل دروازه بنیادکار راهی اوت شد.

ذوبی‌ها که برای رسیدن به گل دوم بسیار مصمم بودند، مهدی‌پور در دقیقه 36 یک سانتر خطرناک را برروی دروازه بنیادکار ارسال کرد که با مشت شوخوروف همراه بود.

در دقایق پایانی و در دقیقه 44 احسان پهلوان برای دوبار صاحب موقعیت شوت شد که هر دوبار توپ راهی به دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

در پایان نیز این دیدار در نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر ذوبی‌ها به پایان رسید.

نیمه دوم را دو تیم آرام آغاز کردند. تا در دقیقه 51 بنگسون در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفت اما با بی دقتی وی این موقعیت به راحتی از دست رفت.

عطش گلزنی ذوبی‌ها هر لحظه بیش‌تر از پیش شده بود و بالاخره در دقیقه 54 سانتر دیدنی محمدرضاحسینی از جناح راست زمین به دیرک دروازه شوخوروف اصابت کرد و درادامه ضربه سر تمام کننده تبریزی گل دوم را برای ذوب‌آهن رقم زد تا سبزپوشان به خواسته مطلوب خود دست یابند.

در دقیقه 57 احسان پهلوان با دریبل‌های دیدنی خود را صاحب موقعیت بسیار مناسبی در محوطه جریمه کرد که با ضربه پای راست وی این توپ با اخلاف بسیار کم از دیرک دروازه راهی اوت شد.
در دقیقه 61 ضربه سر شومورودوف بازیکن شماره 10 بنیادکار به راحتی در دستان مظاهری قرار گرفت تا خطری دروازه ذوب را تهدید نکند.

در ادامه و دقیقه 68 جری بنگستون توپ را درست در جایی زد که زوخوروف قرارداشت و با واکنش خوبی که از خود به نمایش گذاشت با پای خود دفع کرد.

اما در دقیقه 72 توپ ارسالی سفیدپوشان ازبک به محوطه جریمه ذوب‌آهن را 72 شازودبک نورماتف، مهاجم تعویضی بنیادکار با ضربه سر تبدیل به گل اول بنیادکار کرد تا مظاهری،

سنگربان ذوب‌آهن که تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا ٦کلین شیت ثبت کرده بود، دروازه‌اش باز شد، ضربه سر غیرقابل مهاری که مظاهری هرچه به بدنش کش داد نتوانست به توپ برسد تا هفتمین کلین شیت آسیایی اش به ثبت نرسد. 

در دقیقه 81 احسان پهلوان توپ ارسال یاران خود را به دلیل کوتاهی قامت نتوانست متوقف کند و موقعیت تک به تک را از دست بدهد تا در نهایت این بازی با پیروزی ذوب آهن به پایان برسد/

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 613023
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.