به گزارش ایرنا، از مجموع نکات و سرفصل های مطرح شده توسط دکتر روحانی در این نشست، محورها و فرازهای ذیل بیشترین توجه،بازنشر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بویژه در استان اصفهان داشته است .
*** در سال 96 حداقل 20 درصد به حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه خواهد شد که رقمی بین 180 تا 200 هزار تومان است.
*** در مجموع چهار سال حقوق همه افراد کم درآمد حداقل به دوبرابر افزایش یافته است که از جمله آن می توان به حقوق معلمان و کارمندانی که حقوق بالایی ندارند، اشاره کرد.
*** در سال 91 پول گندمی که به کشاورزان پرداخت شده 800 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 95 به حدود 15 هزار میلیارد است.
*** تراز تجاری کشور در مواد غذایی در سال 92 منهای8.1 بوده که در سال 95 به منهای 2.6 رسید، این فاصله در واقع تولید، تلاش و خوداتکایی بیشتر ما است.
*** از نظر آمار در سال 92 تولیدات کشاورزی حدود 97 میلیون تن بوده و در سال 95 ، 118 میلیون تن بوده است یعنی مجموعا 21 میلیون تن تولید مواد غذایی در این دولت افزایش پیدا کرده و این هم به معنای بهتر شدن زندگی کشاورزان و دامداران و هم به معنای خودکفایی بیشتر و اقتصاد مقاومتی است.
*** تخت های بیمارستانی که برای رفاه بیماران در این دولت اضافه شده 21 هزار تخت بیمارستانی است. البته وزیر بهداشت گفت این رقم تا آخر دولت بیشتر خواهد شد و به حدود 24 هزار تخت خواهد رسید. 21 هزار تخت بیمارستانی یک چهارم تخت بیمارستانی کشور در طول تاریخ است.
*** یکی از افتخارات این دولت این است که جامعه ما فضای ما خیابان های ما مدارس دبیرستانها و دانشگاه های ما کمتر امنیتی شده است. همه تلاش این دولت این بوده است که فضاها فضاهای دوستانه و محبت و برادر باشد.
*** بانک ها در سال 95 ؛ 43 درصد از سال قبل بیشتر تسهیلات دادند که رقم بسیار خوبی است. بیش از 430 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف دادند.24 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات گرفتند.
*** ادعای حل 100 روزه مشکلات اقتصادی کشور دروغ بزرگ تخریب گران است، مگر می شود مشکلات را در 100 روز حل کرد، 100 سال دیگر هم مشکلات حل نمی شود، مشکلات باید قدم به قدم حل شود.
*** این دولت، اولین دولتی است که در افزایش حقوق همه اقشار بیش از میزان تورم سالانه بوده است.
*** یکی از قول های این دولت این بود که مردم آزادی را بهتر لمس کنند و همه بدانند ایران یک کشور مردم سالار دینی است و اگر کسی از یک جناح حمایت کرد معنا ندارد که به زندان برود. به وزیر اطلاعات دستور دادم که دستگیری مدیران کانال های تلگرامی را دنبال کند و به من گزارش دهند. بر اساس گزارش وزیر اطلاعات، آنها جرمی مرتکب نشده اند. الان هم تاکید می کنم وزیر کشور، اطلاعات و دادگستری این موضوع را باید دنبال کنند. امیدوارم آنچه که در گزارش اولیه به من داده شده درست نباشد. اگر صحت آن درست باشد، من آن را به اطلاع مردم می رسانم.
*** من کلمه بحران را به هیچ عنوان قبول ندارم، هیچ بحرانی وجود ندارد. یکی از افتخارات دولت این است که تورم را تک رقمی کرده است. چیزی که از ابتدا دنبال آن بود. بعد از 26 سال تورم کشور تک رقمی شد.
*** علت این که در آن دولت، تورم 45 درصدی ایجاد شد یک مرتبه بانک مرکزی را مجبور کردند 43هزار میلیارد تومان پول برای مسکن مهر دادند باعث شد تورم، 45 درصد شود.
*** برای پیشگیری از وقایع مشابه و تغییرات مدیریتی ضروری باید از نتایج گزارش ملی پلاسکو استفاده شود، بعد از عید که گزارش را برای ارائه آوردند من برای شنیدن آن وقت زیادی اختصاص دادم، عده ای از مسوولان مربوطه حضور داشتند و برخی هم حاضر نبودند.
*** مردم فریبی، عوام فریبی و کارهای پوپولیستی در شان ملت و کشور ما نیست، همگی می دانید حساب و کتاب یارانه ای که پرداخت می شود و میزان درآمد دولت برای یارانه و میزان پرداخت آن چگونه است. حدود 42 هزار میلیارد تومان در سال پرداخت می شود و اگر کسی ادعا می کند که کمتر یا بیشتر پرداخت می کند، باید بداند اینجا انتخابات است، حراجی یا مزایده نیست که رقم را بالا ببرد.
*** ما دو میلیون و 700 هزار نفر بیکار داریم که 400 تا 500 هزار نفر هم به آن اضافه شده است،‌ زیرا حدود یک میلیون و 200 هزار نفر تقاضای کار داشته اند که فقط 600 هزار نفر آنها توانستند کار پیدا کنند و تلاش داریم امسال بالای 700 هزار شغل خالص ایجاد کنیم که البته درست کردن شغل پایدار هم کار ساده ای نیست.
*** بعضی ها نمی دانم چرا ماشین دودی هستند. همین طوری که حرف می زنند، دود می کنند. حتما ایران بهتر در سال های بعد خواهیم داشت. برای چه فضا را دودآلود می کنیم؟ برای چه مردم را به تردید می اندازیم؟
*** ما باید فضا را امیدوارانه کنیم و برای آن، همه باید تلاش کنیم. باید سرمایه جذب کنیم و بیاوریم. مثلا یک تعداد هواپیما خریداری شد. نمی دانم چرا به بعضی ها برخورد و گفتند که چرا هواپیمای نو؟ همان کهنه سوار می شویم.
*** نمی دانم از کجا این حرفها پیش آمد و من هنوز نتوانستم بفهمم. در سال، بیش از چهار میلیارد دلار مردم به شرکت های خارجی برای صندلی های سفر می دهند. این اشکال دارد که این 4 میلیارد دلار را شرکت های داخلی بگیرند.
گ/ خبرنگار: معینی 3011 /** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.