به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، امیر سرتیپ محمدرسول همتی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ارتش برگزار شد با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم ابقای ارتش و ممانعت ار انحلال آن، اظهار داشت: فرمان سه ماده‌ای امام(ره) مبنی بر عدم انحلال ارتش، نه تنها سبب حفظ موجودیت ارتش به عنوان مهم‌ترین نیروی دفاعی کشور شد، بلکه سبب ایجاد مشروعیت برای این نیرو نیز شد.

وی افزود: نظام ستم شاهی فکر می‌کرد که با داشتن یک ارتش مقتدر می‌تواند در مقابل خیل عظیم مردم و امام راحل بایستد در حالی که بدنه ارتش کاملا انقلابی بود و از دل مردم و آحاد ستم کشیده مملکت ایران برخاسته بود.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا گفت: تعداد انگشت شماری از سران خارجی و ایرانی سرسپرده رژیم شاهنشاهی در ارتش بودند که همزمان با برچیده شدن نظام ظلم و جور آنها هم از کشور فرار کردند.

وی، بیعت دلاورمردان نیروی هوایی در روز 19 بهمن با امام راحل را نقطه عطف انقلاب نیروهای مسلح در دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی که رژیم پهلوی در آن نفس‌های آخر خود متوجه شد که ارتش هم به صفوف مردم پیوسته‌اند و بیعت خودشان را با امام خمینی (ره) اعلام کرده‌اند، کمرشان شکسته شد و چیزی غیر از تسلیم و فرار را بر سر راه خود ندانستند.

همتی با بیان اینکه رهبری امام خمینی(ره) و پس از ایشان رهبری مقام معظم رهبری سبب شکل‌گیری و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده، بیان کرد: هم اکنون بعد از جنگ، ارتش این توفیق را داشته که با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و استفاده از مراکز علمی داخلی صنعت دفاعی و نظامی را کاملا بومی کند.

وی گفت: اکنون با گذشت بیش از بیست سال از پایان جنگ تحمیلی، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نیروهای متخصص و مهندسان توانسته تسلیحات و تجهیزات نظامی متعددی را طراحی و تولید کند و به مرحله خودکفایی برسد.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا تصریح کرد: ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته تاکتیکی و آموزشی، ساخت هواپیماهای آذرخش، صاعقه و ساخت ناو جماران که سبب حیرت دنیا شد، ساخت زیردریایی‌ها، انواع سلاح‌ها و موشک‌های دوربرد و میان برد از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی بوده که بعد از دوران دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح خلق شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ارتش ایران در بین ارتش‌های جهان بی‌بدیل است، گفت: زیرا ارتش‌های مدعی جهان تجهیزات محور هستند در حالی که ارتش ایران یک نیروی دفاعی بوده و برای تهاجم طراحی نشده است.

همتی با بیان اینکه ارتش ایران امکان مقابله با هرگونه تهاجمی را دارد، افزود: آموزش‌های ارائه شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که آمادگی کامل قوای مسلح را حفظ می‌کند، نیروهای مسلح ایران، تجهیزات محور نبوده و نیروی انسانی محور است.

وی با بیان اینکه گروه 22 توپخانه شهرضا آمادگی مقابله و مبارزه با هرگونه تعدی و تجاوز دشمن را دارد، خاطرنشان کرد: هماهنگ با همه پیشرفت‌ها که در ارتش جمهوری اسلامی ایران شده این نوید را می‌دهیم که گروه 22 توپخانه جزو مقتدرترین یگان‌های نزاجا است.

فرمانده گروه ٢٢ توپخانه ارتش در شهرضا بیان کرد: وابستگی قوای مسلح ایران به آمریکا و مستشاران نظامی به اندازه‌ای بود که حتی توان ساخت rpg7 یا سیم خاردار نیز در داخل کشور وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس از مجموع 418 عملیات آفندی و پدافندی، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی 154 عملیات اختصاصی و 152 عملیات مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به انجام رسانده است که می‌توان در آن به عملیات‌های نصر– خیبر– ثامن الائمه– طریق القدس– محمدرسول الله اشاره کرد که موثرترین آنها عملیات‌های ثامن الائمه- فتح المبین- طریق القدس– بیت المقدس و مرصاد بوده که طومار منافقین کوردل را برای همیشه در هم پیچید.

همتی بیان کرد: برابر اسناد موجود، گروه 22 توپخانه ارتش قبل از آغاز تهاجم ارتش عراق به خاک کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال 59 یگان‌هایی را به منطقه جنوب اعزام کرده است.

وی تصریح کرد: گروه 22 توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی با حضور مقتدرانه در عملیات‌های مختلف نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم دشمن و دفاع از خاک کشور بر عهده داشت و در این راه 232 شهید و 634 جانباز را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611964
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.